onsdag 22 augusti 2012

2 PR som övertränad

Jepp, jag är definitivt övertränad, borde hajat det redan när ljumsken började kännas stram igen. Vaknade för tidigt på morgonen på tisdagen, definitivt överträninssymtom för mig. Deload/vila blir en vecka tidigarelagt. Sista passet på den här veckan så det iaf blev 2 fulla veckor av 3 den här cykeln.

Träning

A.Closegrip benchpress 21X0

87,5kgx5x3 (5RM PR)

Femte pressen sista setet var sjukt tung, har aldrig gjort en sådan tung bänkpress. Varje mm jag lyckades pressa stången gjorde att den nya vinkeln gjorde det möjligt att pressa den 1mm ytterligare upp, jag behöver inte säga det lyftet inte var explosvit va? :)

B.”Christine”
3 varv på tid av:
  • 500m rodd
  • 12 Deadlift @ body weight
  • 21 Box Jump 50cm 
Tid:8:24min PR

PR med 2 sekunder, var inte pga av ökad aerob prestand utan bara pga att jag tog i mer. Väldigt långsamma roddar(1:58 i snitt på alla tre). Medelpuls på 174 och max på 180. Pulsen peakade efter BJ varje omgång(179-180) för att sjunka under rodden(173-174).
 

Inga kommentarer: