torsdag 9 augusti 2012

Slut på semestern?

Ja så kändes det efter dagens träning, efter en veckas vila/deload. Vänster säte/känd fortfarande lite spänt, släpper nog på några dagar i bra säng.

Träning

Pass 1

A.Snatch

45kgx3x2 55kgkgx3x2 62,5kgx3x2

Rycket blir bara bättre och bättre för varje vecka, känns bra.

B.Jerk 3RM

70kg 90kg 100kg 105kgx2

Snabb rampning på jerksen, hade bara 10 min på mig då jag stod och snackade bort all tid på rycken. Dock nöjd då jag nästan satte den tredje jerken på 105kg. Bröstryggen som viker sig i dippen så stången åker fram och lite för kort utfallssteg som sabbar.

Pass 2

C.Backsquat 5x120kg på minuten i 6min

Check

Det gick ju men sjukt tungt var det, femmor så mycket värre än treor på minuten. Tidseffektivt dock3,6 ton knäböj på 6min. Formen kändes inte så bra dock, kan vara sätet kan vara att jag behöver lite mer teknikset under wu.

D.Frontlever

Körde några tucked med utsträckt ben, så det fick bi några hela också, fixade 3-4 sekunder, aldrig gjort förut, blir film på en solid front lever i iaf 5 sekunder snart.

E1.Sittande hantelpress

24kgx5x3

Lite för långa vilor, kortare vilor nästa gång.

E2. Stående rodd

50kgx6x3

Hade med den här några ggr för några veckor sedan, upplevde att den fick mina axlar i bättre position, ska inte slarvas med den nu.

F1.Enbens höftlyft

10kgx8/8x2 8/8 oviktat

Helt slut efter böjen, svårt att få kontakt med övningen idag.

F2.Rollouts

Lite olika längd och reps, får alltid sjuk DOMS ändå av dem.

Kosten

10.30 Träning
11.25 Brownie,vispgrädde,2 morötter
14.30 Träning
15.45 Köttfärspaj,spenat,sötpotatis
20.00 Kvarg,bär,valnötter,gojibär,linfrön,bananbröd,1 morot

Inga kommentarer: