måndag 13 augusti 2012

Bättre cleans tack!

Muskler och leder mår bra, kroppen annars socker,gluten och alkoholförgiftad efter helgen.

Träning

Pass 1

A.Snatch på minuten i 10min

72,5kgx10x1

Började illa, slarvar och glömmer bort det jag behöver tänka på: Vänta in stången, hoppa ned i böjen, dra stången på plats med armarna.
Efter minut 4 flöt det på lätt och enkelt.

Pass 2

B.Clean&Jerk en var 90:e sekund.

Feedback från Jari:Jerksen väldigt bra, har fixat till mina tidigare missar tappar hållningen i dippen och tar för kort utfallssteg.
Cleansen inte lika bra, inget klipp vid höft och tappar ryggvinkeln lite.
Mer acceleration vid höften, tror jag måste tänka hopp uppåt där.

C.Pause Frontsquat

60kgx3 70kgx3 80kgx3 95kgx3

Kändes väldigt nyttigt, kunde fixa till en mer quaddominant böj. Fixade mer vikt än vad jag trodde att jag skulle göra.

D.Frontrackade utfall

60kgx8/8x2

Hemska, men nyttiga. La till ett bonusset med 12 enbenshöftlyft på varje ben också.

Kosten
13.30 Pass 1
14.15 Brownie,vispgrädde, 1 kiwi,1 morot
17.45 Pass 2
19.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,gojibär,3 morötter,proteinpulver.
21.00 Vildsvinsgryta,brocolli,cashewnötter

Inga kommentarer: