tisdag 14 augusti 2012

Vad fan hände?

Ganska sliten efter gårdagens, sätet paj efter utfallen och inre magmusklerna känns efter frontböjen. Även axlar och trapz känns efter allt arbete ovanför huvudet.

Träning

A.Closegrip benchpress

85kgx5,5,7

3 reps bättre sista setet än senast, kan dock inte läsa in så mycket i det då jag körde ryck innan dem då. Dock fixade jag 8 på 82,5kg gången innan det får väl ses som en förbättring.

B.4 varv av:

Under 3min:
400m rodd
12 burpees
AMRAP doubleunders
vila 3min

Resultat:Suddades ut, men låg mellan 85-60 DU alla varv.

Valde att köra rodd istället för löpning för att låta benen vila från stötar lite. Hade tänkt att hålla 1:45min alla varv, men det gick bara ett varv, rasade ned på 1:55min sista varvet.
Sög i framlåren redan på första varvets burpees och det blev inte bättre. Hoppandet gick bra förutom ett varv då skosnöret gick upp och ett annat då jag hoppade in i ringarna.
Värsta var efteråt,  illamående kom krypande och jag mådde allmänt dåligt i ca 40min efter. Pulsen under passet var i snitt på 160 och som högst 174 så jag kommer ju mycket högre när jag springer.
För lite mat igår och för lite uppvärmning(första varvets 400m rodd) måste vara orsaken till syrachocken.
Nu vila imorrn och nya tag på torsdag.

Inga kommentarer: