lördag 11 augusti 2012

Vill man så kan man

Fortfarande Mr.DOMS sen böjen, men sånt brukar ge ju ge med sig när man kommer igång. Garageträning i solen när den är som bäst löser den biten oftast!

Träning

A.Clean&Jerk

50kgx3x2 60kgx3x2 70kgx3x2

Fokus på vänta in klippet, mer aktiva armar i vändning. Upprätt hållning i dip och djup och långt utfallssteg i split. Gick ok, stör mig på ljuden från mina risiga kullager i stången dock.

B. 25 PC&PJ 75kg på tid:

Tid:4:51min PR

Inte många sekunder som jag kapade sen senast, men det positiva var att allt kändes lättare, alltså jag kunde nog haft samma tempo 1-2 min till(5 i minuten). Bra teknik också, några efterpressar men inte av sorten där stången står still innan den pressas ut. Nöjd!

C. På minuten i 10 min 2 cleandeadlift 110kg

Check

Fokus på hålla rak rygg och ryggvinkel, gick bra iaf 17-18 av lyften.

D.Ring Pull-ups

24kgx5x3

Började med pronerat grepp och avslutade med supinerat med 1 sekunds paus med ringarna mot bröstet.

E.Enarms farmers walk

50kgx15m H/Vx3

Drygt med skivstång, tippar åt alla håll om man inte greppar ordentligt.

Inga kommentarer: