måndag 20 augusti 2012

Slarviga ryck men bra vändningar

Sliten i länden, tror jag har gått lite för tufft den här cykeln och börjar bli lite smått övertränad.

Pass1

A.Snatch 77,5kgx1 på minuten i 8 min

Gick ok, inga problem att rycka vikten, men jag är inte nöjd med hur snabb(eller långsam) jag var under stången. Måste verkligen fokusera på sittet under uppvärmningsseten för det är helt omöjligt at korrigera på tyngre vikter.
Blev 8 lyft på ca 10 min då jag samsades om stången med Numi.

Pass 2

A.Clean&Jerk 95kgx1x8 var 90:e sekund

Bra vändningar idag, fick till lite tempoväxling. Fokus att tänka på att föra in stången mot höften och hoppa rakt upp explosivt när den är på plats, kändes lätt
Slarvade lite med överstötarna i början och gjorde 2 med efterpress, men så fort jag började fokusera på hög bröstkorg och långt utfallssteg så blev de bra igen.

B.Pause Frontsquat

80kgx2 90kgx2 95kgx2 100kgx2(bälte)

Helt off här, ryggen ömma och svartande för ögonen vid 2 av seten.

C.Lite backsquatteknik på 100kg varvat med enbens höftlyft 8/8x2

Böjde lite i mina lyftarskor för det har börjat klämma in lite i min ljumske igen, troligtvis ett överträningssymtom, får bli mer vila nästa deload.

Inga kommentarer: