torsdag 16 augusti 2012

Det börjar bli tungt!

Kroppen rätt mörbultad, DOMS som inte släpper, lite för långt kvar till deload för att det ska kännas helt ok. Det går dock att prestera trots hur man känner sig!

Träning

Pass1

A.Snatch

50kgx3x2 58kgx3x2 68kgx3x2

Gick riktigt bra idag. Brukar slarva med att ta mig snabbt under stången på lätta vikter, men idag så kom jag ihåg det så det gick bra. Det är de små detaljerna som avgör i rycket!

B.Jerk 2RM

70kgx2 90kgx2x2 100kgx2 108kgx1 108kgx2 (2RM PR)

Som vanligt hade jag 10min över till jerks, blev en stressad rampning, det var därför jag gjorde om 90kg. Slarv ändå därför missade jag andra på 108kg, gjorde om och fokuserade ännu mer på att inte att kollapsa i dippen och då satt den som ett smäck, lätt också. Skön känsla att sätta det mest tekniska setet på den tyngsta vikten.


Pass2

C.Backsquat 128kgx4 på minuten i 6min

Missade sista lyftet sista minuten. Först lite missnöjd men sen mer nöjd när jag räknade lite. För 4 veckor sedan gjorde jag 127,5kgx18 på 6 min, idag 128kgx23 på 6min, det är 740kg skillnad i arbete.
Dock har vikterna denna cykel varit lite för tunga för att hålla tekniken, bättre idag än förra torsdagen, men efter 3min så började jag lägga fram belastningen på framfoten och belasta framsida lår istället. Lättare vikt än tänkt nästa torsdag för mer teknikfokus.

D.Strikta CTB-PU 21X1

26kgx5x3

Börjar bli tungt, blir en minimal höjning till nästa vecka.

E.Sittande hantelpress 21X1

24kgx5,5,7

Dessa går fortfarande stadigt framåt, trevligt.

F.Mango madness

Kompott av rollouts,crosschops och enbenshöftlyft. Rätt slut, skönt med bara löpning imorrn.

Kosten
10.50 Pass1
11.30 Brownie,vispgrädde,2 morötter
14.15 Pass 2
15.45 Vildsvinsgryta,ris,brocolli
19.00 Kvarg,frysta bär,linfrön,gojibär,vinbladsdomar,en morot

Inga kommentarer: