lördag 23 mars 2013

Både ja och nej

Lite seg när jag vaknade idag, börjar mer och mer gissa på att jag behöver någon sorts fysisk aktivitet varje dag som min recoverycirkel i onsdags.

Ryggen bättre, vänster knä också.

Tävling!

A.Ryck

WU

40kgx2 50kgx2 60kgx2 70kgx2 75kgx1x2 80kgx1 82,5kgx1

Allt lätt och ledigt, lite tidigt och slungade första på 75kg men gjorde om gjorde rätt.

Tävlingslyft

82kg miss 82kg 86kg efterpress

kom ut till stången och tyckte den såg obekant ut. Började tänka att det var en tjejstång och glömde alla mina instruktioner inför ryck. Rätade upp överkroppen nere vid smalbenen och missade lyftet i framkant.
Andra på 82kg lätt såklart.
86kg också lätt, men tydligen lite efterpress på vänster armbåge. Mindre än på förra tävlingen då jag brukar få ont i axeln av efterpressar i ryck.
Lite irriterande då min plan var 82-86-88 alt. 90kg på sista om det kändes bra. Nu fick jag nöja mig med 82kg... Nåja, nollade inte rycken iaf.


B.Stöt

WU

60kg 70kg 80kg 90kg 100kg 105kg 110kg

Inga problem, men 110kg kändes lite väl tungt.

Tävlingsstötar

111kg 116kg (tävlings PR) 120kg(miss öpverstöt)

111kg läskigt lätt, övertaggad och nästan styrkevände och pushpressade stången.
116kg fortsatt lätt, trots en liten paus nere i botten av vändningen.
120kg inte farligt tungt, men blev en längre paus i botten. Dränerade kraft inför överstöten. Överstöten inte så långt ifrån, men borde ha samlat mig längre(som jag sa i torsdags också :)

Nöjd med stötarna, tävlings PR samt att ta 120kg i vändning på tävling.

Mitt i en böjperiod utan toppning så det finns mer.

Rycken gjorde att jag hamnade 4kg under min förra total på 202, men jag vägde bara in på 74,95 idag så min sinclarscore var bara en poäng under min förra, alltid något!

4 kommentarer:

Sam sa...

Grattis till tävlingspers i stöten. Bra gjort för att vara i en böjpersiod.

Rycken kan vara luriga ibland.

Att du värmde 110 i stöt, 1kg ifrån ingång bara, spara mer kraft nästa tävling eller gå in tyngre?

David Englund sa...

Tack!

Jepp tog 110 för att kolla om jag skulle gå in tyngre, blir nästa gång iaf 113-114. 120kg ska iaf sitta på tävling snart!

Jocke sa...

Grattis! Får hålla med Sam, varför 110? När det inte ens ledde till en höjd ingång.

David Englund sa...

Jag vet att både 110 och 115 är rätt säkra vikter, tänkte gå in högre, men hade lite dåligt självförtroende efter mina kassa ryck så det fick bli 111 ändå.