tisdag 26 mars 2013

Under isen

Mmm, den här böjcykeln är rätt tuff, fick krämpor av den senast också minns jag. Nu länd och knä vänster, länden bra direkt efter någon dags vila. Knä mycket bättre, men inte helt bra.

Helgens maxning på lördag och träning tog på krafterna, rätt sänkt efter, tur att delaod/vila startade igår.

Träning

A.Hang powersnatch

40kgx5 50kgx5x3

Fokus på pang vid höft. Bra pang och riktning så länge jag står kvar med fötterna, så fort jag flyttar fötterna tappar jag en del av det. Störigt, behöver flytta fötterna för att snabbt komma under stången i bra squatstance.
Ska se om jag får ihop något av det här.

B.Viktad strikta pronerade PU med paus mot övre bröst.

18,5kgx5,5,8

Fortfarande ganska lätt, nöjd med att jag itne gick ut för hårt.

C.Grundtanken var:

8 OTM av:

8 CTB
8Ringdips
12 DU

Men RD stabilitet är tydligen en färskvara så sänkte dem till 6 st. CTB är tydligen inte bäst att köra efter strikta AMRAP med vikt så det fick räcka med 6 varv. Just ja, ville inte riskera knä, så hoppade över DU efter 2 varv. Sa jag att jag var under isen? :)

D. Mature support

Usch vad vek jag har blivit här, slarvigt och dumt. Blev typ 3 set om 20-30 sekunder.

Inga kommentarer: