söndag 4 oktober 2009

Att höfta lite

Träning själv på helgen är ovanligt, men var tvunget för att passa in i dagens schema(att man aldrig får ta det lugnt).

WU
Rodd 500m 1:51min
Vrängningar
OHS,DL 40kg,svingar 16kg,Frontsquat
Backsquat 20-110kg

Backsquat

3x3 112,5kg(PR då jag aldrig har gjort 3 treor på den här vikten förut)

Inga större problem, men kände av vänster axel lite under uppvärmningen. Har inskränkt rörlighet där, så det är bara att arbeta upp, har slarvat med det.
Djupet på repsen var jämnt, tekniken böjar sitta bra. Höftvecket en liten bit under knäets högsta punkt är en bra riktlinje för djup i backsquats för mig.

OHS
5x60kg,5x70kg,4x75kg(något sorts PR tror jag)

Nöjd med OHS efter förutsättningarna. Körde dem i en smal och skranglig powerrack, vilket gjorde det svårare att få stången till startposition.
Djupare reps än i backsquat, nästan lår mot vad. Är bara frontsquats jag är rörli nog fö att komma ned på fullt djup.

Avslutade med en lite metcon specialdesignad för några av mina svagheter, Deadlift och svingar.

21-15-9
Deadlift 100kg
24kg amerikanska svingar



Tid:8:45min

Det här gick t.o.m. sämre än förväntat, gjorde 15 marklyft i rad senast jag körde Diane. Nu blev det elva. Intressant känsla att svinga efter DL, gick inte riktigt attutföra på samma sätt som jag brukar. Det var därför jag kom av mig på första svingrundan efter 7 reps.
Ländrygg och säte fick mest stryk av den här, underarmarna började kännas lite mot sista varvet.

Avslutning Rehab/Prehab för axeln.

3x5 windmills 16kg

Väldigt stor sidoskillnad.

Kosten
14.30 Träning
16.30 Brownie,vispgrädde,coleslaw
19.30 Stekt strömming,blomkålsmos,morötter
Ostbricka,päron

6 kommentarer:

Sven Isaksson sa...

Bra jobbat + bra att du fick med Deadlifts på video!

Bear sa...

Alltså, jag har undrat, vad är egentligen "vrängningar"?

Mads Jacobsen sa...

Bear- du är inte ensam, är faktisk rätt nyfiken på vad det är?

Tyckte dina mark såg bra ut David!

//Mads

David Englund sa...

Sven: Det var väl dags att lägga upp en film med min Nemesis!

Björn och Mads: Vrängningar är när du greppar ett kvastskaft med raka armar framför kroppen för att sedan föra det över huvudet och bakom kroppen, hela tiden med raka armar. Tror de heter shoulder dislocators på engelska.

Mads: Du menar att marklyften såg bra ut teknikmässigt, men inte tempot på dem? ;)

Martin Altemark sa...

Shoulder dislocates i engländska länder

Unknown sa...

Shit, det såg tungt ut det där (DL+Svingar 21,15,9)

Vad är skillnaden mellan amerikanska och ryska svingar?

Vilket gym var det där, såg najs ut, med kettlebells och bra underlag för skivstång!