fredag 2 oktober 2009

Mr.Plattfot

Fredagsmetcon stod på schemat.

Träffade Donkr-Jon och Jorgos vid PU-räckena i rålis.
Jon hade införskaffat en 24kg KB så han och Jorgos skulle bli av med oskulden med "Helen".

Jag själv skulle dejta en annan kvinna:

"Nicole"

Max antal varv på 20min av

400m löpning
max reps pullups

Räkna antal varv samt antal pullups

Tyckte att det var en bra idé att få in saker som jag inte har gjort mycket av senaste tiden, löpning(senaste 3 mån, sedan jag skadade foten) och PU(senaste månaden då det helt enkelt inte finns utrymme för det i min programmering).

Att öva upp löpsteget när man har kört max reps PU är inte en bra idé, det går faktiskt inte springa normalt efter det. Första löpningen var bra, resten var plattfotade klumpedunssteg.

Greppet vid pulluspen kändes mycket bättre än vad det gjorde veckorna innan SM. Har inte heller den där konstanta trötthetskänslan i underarmarna.

Resultat:

7 varv

48-20-16-17-16-12-12

Tot:141 PR

Jon körde en grym första gångs Helen på 8:30min(Ok, inte 100 procentiga PU, men han flög fram som en gasell vid löpningen)

Kosten
12.30 Träning
13.10 Brownie,vispgrädde,coleslaw
19.15 Kvarg,bär,nötter,linfrön
21.00 0,5kg Tacokryddad köttfärs,sallad,lök,tomat,jalapenios,ost,gräddfil,salsasåsgurka

2 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Oj!

rackempackem sa...

Går i lite programmeringstankar och samlar in inspiration. Du gör ju stadiga styrkeframsteg David. Vad är din programmering?

min mail om du inte vill dela med hela världen:

rackempackem@gmail.com