torsdag 29 oktober 2009

Nate ala Martin

Blev inget 1RM backsquat idag då jag fortfarande känner mig lite sliten i länden, alltså inga femmor heller. Däremot blev det lite mainsite.

Wu
1km löpning
Lite vrängningar o sånt där annat i vanlig ordning.
Deadlift 60-80kg

Deadlift

3x90kg 3x100kg 9x110kg

Tekniken kändes otroligt bra, vilket resulterade i att jag klarade 1 repetition mer på 5kg mer än förra veckan.



Sedan var det dags för Nate, hade inget utrymme för normala Muscle-ups så det fick bli Martins variant.

AMRAP 20min

2 strikta MU med start i L-hang
4 HSPU
8 ryska svingar 32kg

Resultat:16 varv+2MU

Alla MU:s uppdelade i ettor efter första varvet.Väldigt nöjd med att få ihop en volym på 34 strikta MU inom loppet av 20 min.
Alla HSPU obrutna(sjukt att höga svingar straffar dem mer för mig, än strikta MU),lite axelkänningar, inte bra.
Svingarna obrutna.

Kosten
14.00 Träning
15.30 Brownie,vispgrädde,morot
18.00 Rostbiff,vitlökssmör,vitkålsallad
21.00 Bellos medeltidsgryta gjord på skinkstek med ärtpuré och en öl.


Kosten

3 kommentarer:

Jenny sa...

16 varv!!! Grattis, grattis David!!

Joel Krigström sa...

Riktigt bra, David. Starkt att du inte bröt svingarna denna gång!

Jenny sa...

Men vafan, ska man inte få dominera nånting? Obrutna HSPUer är sjukt. Bryter dom rätt tidigt i den här.

/Martin från Jennys dator