torsdag 8 oktober 2009

Slöträning med lite mer PR

Shoulderpress

3x2 67,5kg 2RM PR

Ganska tungt faktiskt.

Backsquat

3x4 112,5kg 4RM PR

Tungt, men inte jättefarligt.

Full ROM HSPU

Testade fram olika djup med ettor, var tvungen att bygga upp med massa vikter under stepbrädorna, jobbigt det där!

Sedan 4 reps, gick lite djupare än vad jag har gjort tidigare, axlarna slog i stepbrädorna så det gick inte att komma djupare.Lite felbedömning av mig hur brettja hade placerat dem, tydligen bredare över axlarna än vad jag tror :)
Egentligen inte tyngre att gå djupt, tyngsta biten är när man har 90 grader i armbågsleden.
Märker av min styrkeimbalans mellan hö/vä axel tydligt här, ska nog bli lite mer unilaterala övningar i fortsättningen.



HSPU
21 reps
11 reps

Inget krut kvar i pressarna här inte!

Ryska svingar 40kg

3x10

Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,äpple,coleslaw
17.00 Strömming,blomkålsmos,morötter,cashewnötter
21.00 Avacado med räkor. Kycling med kantarellsås,ugnrostade grönsaker,grönsallad. Ugnstekta äpplen med honung och solrosfrön. Mammas äpplepaj med vaniljsås(jag kunde inte låta bli)

3 kommentarer:

Bear sa...

Haha, slöträning som leder till massor av pr, ofrivillig kaxighet? ;) Du är stark helt enkelt!

David Englund sa...

hehe, det jag menade med slöträning=inte pannbenskrävande.
Börjar bli lite stark , pressarna och böjen har släppt ordentligt för mig iaf!

Unknown sa...

Snygga HSPU!

Har du nån känsla hur man bör hålla händerna, fingrarna mot väggen eller ut åt sidan, vad borde vara bäst? Jag är orolig att jag får ont i handlederna om jag har fingrarna frammåt...