torsdag 15 oktober 2009

Lite OPT

Var på behandling hos en kollega igår, fick axeln undersökt. Knappt fungerande m.supraspinatus sin., intressant. Vet inte vad som har orsakat det. Kan vara att jag har tränat ganska pressdominant(SP,BP,BS) jämfört med drag senaste tiden(DL,PU).
Fick iaf mjukdelsbehandling på på trapz,levator och utåtrotatorer. Ska till en annan kollega på söndag och få ev. låsningar i bröstrygg och nacke manipularade sedan rehab i form av ringar, unilataral träning(hantelrodd,windmills,TGU) så ska det nog bli ordning på steken.

Dagens träning iaf:

WU
Rodd 500m 1:47min
Vrängningar,enbensraka marklyft,OHS,Frontsquat
Burgener WU+Snatchbalance
OHS 20-70kg

OHS

5x75kg PR
14x65kg PR

Lite mer än 2,5kg kvar, snart i hamn.

A1. Backsquat100kg @ 10X1; 2,2,2,2,2,2; rest 120 sec
A2. Pronerade(3set)Semipronerade(3set) Chin Ups @ 41X1; 2-3 x 6; rest 120 sec
3x20kg,3x24kg,3x26kg,3x24kg,3x28kg,3x26kg

OPT inspirerad då jag ville köra mer kontrollerade reps viktat med tanke på axeln. Ingen möjlighet till supinerat grepp då chinsräcket är konstigt utformat. 3 första seten med pronerat, 3 sista med semipronerat. Vilade lite kortare än vad som var angivet, då backsquatsen knappt påverkar pullupsen. PU Kändes bra , men tungt.

Avslutade med en metcon som jag gav Joel härom veckan.

30PU
30m Utfallsgång med 20 KG viktplatta OH
20PU
30m Utfall 20kg OH
10PU
30m Utfall 20kg OH

Tid:7:43min

Usch, det här var fruktansvärt. Förlåt Joel!
30 första PU obrutet, men det satt långt inne, viktade innan inverkade givetvis men även att det är ett räcke som är tjockare än vad jag bruakr köra med.
Utfallsgången uppdelad i två delar redan första vändan. Det elaka med OH utfallsteg är samma sak som med farmers walk, man får ingen luft! Brutet i 3 eller 4 delar resterande varv.
Andra vändan PU brutet 11-5-4 ojojoj Sista vändan obruten dock.

Kosten
12.30 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,äpple,pizzasallad
16.30 Kycklingröra gjord på kyckling,cremefraiche,paprika,champinjon,brocolli,lök och vitlök. Pizzasallad.
20.30 700g Revbensspjäll,pizzasallad(mycket sånt idag)morot,nötter

3 kommentarer:

Jenny sa...

Snart är du där David! Jag är långt ifrån.. Se blog:(
Var hos en kiropraktor igår, skulle behöva en tid hos dig! Har hört att du är bra:)
Hur ser det ut med tider?

Unknown sa...

Kan du berätta lite mer om enbensraka marklyft, hur gör du och vad är syftet?

David Englund sa...

Jenny:Trislkades enormt med övnignen i våras, men nu när jaghar fått lite axel o benstyrka i garaget så ska det nog inte var några problem.

Askia:Bra uppvärmnings och rörlighets övning för baksida lår,samt balansträning. http://www.youtube.com/watch?v=-oaZMERDNxY
Jag utför den som på filmen fast utan vikter samt att jag lyfter det bakre benet i linje med överkroppen