torsdag 22 oktober 2009

Lite allt möjligt

Wu

Rodd 500m 1:55min ganska lagom uppvärmningstempo faktiskt
Lite olika övningar med kvastskaft
OHS 20-70kg

OHS

4x77,5kg
Hade nästan 5 reps, men stången kom fram litegrann och det är helt omöjligt för mig att parera på den här vikten.

7x67,5kg(BW)
Hamnade fel redan från början, både postition och teknik, beslutade mig för en revansch!

12x67,5kg
Sådärja, mycket bättre, 3 reps till så!

Backsquat 6x2 100kg

varvat med strikta pronerade pullups 3 set

22-20-19

Inte nöjd med första setet, dock nöjd med att jag inte tappade mer reps de andra seten.

Deadlift

5x82,5kg 5x95kg 8x105kg





1 "lätt" set och ett tungt set. Tappar ryggen lite de sista repsen, är det som kallas grislyft? Varför är det då så lite vikt på stången? :)

Ska testa att ge mig på min nemesis med 5/3/1

Axelrehab

Lite rotationer som uppvärmning

3x5 windmills 16kg

Kosten
13.30 Träning
15.00 Brownie,vispgrädde,2 äpplen,pizzasallad
18.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,äpple
21.00 4 skivor fläskkotlett med bea,brocolli

3 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Marklyften såg rätt fina ut, du är mycket högre upp med baken i marklyftet än i din frivändningar.

Dte var inte mycket till grislyft det där inte ;)

Unknown sa...

Ser bra ut!

Kul med mycket filmer på bloggen! Fortsätt så!

David Englund sa...

Charlie:Jepp, baken måste vara lägre i frivändningar, för att du vill att stången ska få en rörelseenergi riktad rakt uppåt, även efter den har nått höften. Det är därför du måste starta frivändningar med en "hög" börstkorg.
Jag tror att det är grislyftandet jag behöver lära mig, hata runt på vikter runt 100 pannor går ju inte ;)

Askia:Självklart, försker kicka in dem så gott det går, måste dock finnas et visst underhållsvärde i dem, vilket det inte har varit i mina filmer på senaste tiden(BS 3x117,5kg 2x125kg o.s.v.)
När får du upp en blogg?