tisdag 13 oktober 2009

Känn inte efter, kör på bara!

Ännu en natt med ej tillfredsställande sömn, mjau mjau, pip pip o.s.v.

Hade tankar på en vilovecka då min axel inte känns helt ok, inte ont, hindrar mig inte i träningen, men den känns lite annorlunda bara. Ska få behandling för den imorrn dock, så att den inte bli värre.
Lät dagens pass avgöra om det skulle bli en vilovekca eller inte.

WU
Rodd 500m 1:46min
Vrängningar,OHS,enbens raka marklyft,djupa utfall
Backsquat 20-115kg

Backsquat

3x117,5kg PR
3x117,5kg
3x117,5kg
3x110kg(här var det tänkt att jag skulle sätta ett PR 5RM, men jag tvärdog efter 3 reps)



Filmen är på mitt sista set på 117,5kg. Tekniken känns helt ok, men jag har en tendens till att lägga tyngdpunkten för långt fram på vägen upp.
Jag ber om ursäkt för att jag inte klippte bort första delen av filmen, men jag har ett nytt redigeringsprogram så i fortsättningen så kommar jag inte posta några oklippta filmer.

Bänkpress
4x92,5kg
4x92,5kg
3x92,5kg

Här kände jag mig inte stark idag.

21-15-9
Deadlift 100kg
24kg KB HighSwings

Tid:7:57min PR

Körde samma pass för bara 10 dagar sedan, men det är nyttigt för mig det här. Jag är mer nöjd med prestationen än vad tiden säger. Bröt inte alls lika mycket idag i deadlift idag:15-6 5-5-5 3-3-3

Svingarna bröt jag desto mer,(12-9 8-7 9) men det kan ha berott på att jag verkligen fokuserade på att få upp kulan med höften och inte muskla upp den med axlarna när tröttheten kom.

Jag kommer inte att ta en vilovecka än, det här går ju bra!

Kosten
13.45 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot,äpple
16.15 Träning
17.10 Brownie,vispgrädde,äpple
18.20 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot
21.00 Cashewnötter och rökta mandlar. 700 g kycklingdelar med salsasås och bea samt pizzasallad. 6 kapslar fiskolja.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru Starke Arvid!
Nu får du snart lugna dig innan jag hamnar allt för långt efter i ALLT! :D
WP!

Jenny sa...

Starkt David!! Imponerande resultat!!

David Englund sa...

Chris:Haha, det är nog ingen risk! Både drag från mark och pressar av alla sorter ligger jag låååångt efter!

Jenny:Tack, backsquaten känns bra, som sagt så ska inte 2xbw vara helt omöjligt.

Martin Altemark sa...

Vettefan varför jag säger det igen. Tror jag samlar upp varje månad istället, men: grymt David! Är det brownien som gör det?

David Englund sa...

Martin:Jepp, självklart är det brownien som gör det, du fick ju en liten smakbit innan sista heatet på SM och kolla hur bra det gick för dig ;)