söndag 29 november 2009

192,5kg extra till frukost!

Vägde in mig inför passet idag, vågen visade på 67,6 och inte 66,4 som senast. Verkar som vikten börjar gå uppåt. Det blev alltså inte samma vikter som senast på passet.

"Linda"

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps of the triplet:

Deadlift: 1 1/2 body weight 102,5kg
Bench press: body weight 67,5kg
Clean: 3/4 body weight 51kg

Tid:22:58minPR

För första gången var det här passet mer cardiovasculärt tungt än muskulärt. Flåsade som en blåsbälg rakt igenom, kvitto å att jag inte är i form än.

Marklyften obrutna första vändan, när jag gjorde andra vändan obruten så kom jag på tanken att marklyften inte skulle brytas och det gick! Visst pulsen gick i taket efter varje set och höften stack iväg lite, men ryggen var rak och jag fixade det! Grymt nöjd! Har visst blivit lite starkare i marken!

Bänkpressen vila i vanlig ordning. Behöver inte ens fokusera. Obrutet. Kändes inte ens i axeln. Vänsterarmen samrbetar dock inte helt och hållet.

Squatcleans lätta de också, ok det är inte så mycket vikt. Bröt varje set i 2 delar. 6/4-5/4-5/3-4/3-4/2-3/2-2/2-3-2-1

Ingen sub20min idag, hade kanske gått om jag inte hade gett mig på att köra obrutna marklyft(nu spekulerar jag igen :), oavsettt så är jag mer nöjd över att fixat dem obrutna än vad jag skulle ha varit över en sub 20min tid. Dessutom är ett PR ett PR och på totalt 192,5kg mer.


En bild på fredagens kvällssnacks för kompensera för dagens kost



Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,vitkål 1 saffransbulle(typ kanelbulle fast med saffran i och utan kanel)
15.00-18.00 Bjuden på födelsedags/adventsfika. Ingen mat, då får man ta det som bjuds:Lussebullar,glögg,kanelbulle, pepparkakor med saint aguir(Helgerån, jag vetmen rätt gott)plockgodis.
18.30 Vitt bröd med extrasaltat smör,ägg på knäckebröd. apelsiner, varm choklad gjord på stevia och kakoa(man kan ju inte äta socker ju :P)med vispgrädde.
21.00 Flsäkschnitzel med lite poffe och bea.

Inga kommentarer: