måndag 30 november 2009

Tung med egenprogrammering

Gick och la mig för sent igår, jävla TV-spel och tydligen så är bara 22% av världen utforskad än så länge också. Mer nätter med lite sömn alltså...

Vägde in 70kg prick imorse, tur att det inte var idag "Linda" som skulle genomlidas idag!

WU
ca 500-600 singelhopp
Ville se hur jag arbatar med armarna egentligen. Såg förvanansvärt bra ut, nästan bara handledsjobb, inte mycket armbåge och axel. Rätt jämnt mellan vänster och höger handled också.
Upptäckte en sämre sak om mina DU också, jag lyfter u fötterna snett åt höger när jag hoppar. Känns rätt oekonomiskt, måste komma på en lösning hur jag ska arbeta bort det.

Dynamisk rörlighet med kvastskaft.

Inte alls upplagd för Joshie som jag tycker är ett väldigt gnetigt pass. Dessutom är hela ryggen tvärkörd sen gårdagens linda. Så det blev en egenanpassad variant:

21-15-9

L-Pullups
Splitjerks 50kg (Regler:Inga pressar samt hålla toppläget i 2 sekunder på varje rep)

Tid:20:25min

Gick ut hårt på L-PU och smällde iväg 15 i rad vilket jag tror är ett PR.

Splitjerksen valde jag 50kg på då det var mest teknikträningen jag var ute efter. Dock blev det väldigt flåsigt med utlåsningen i toppen på varje rep.
Sista vändan fick jag anstränga mig ordentligt för att hålla armarna utlåsta, började känna mig trött i djup muskulatur m.serratus ant. m.m.



Kosten
13.30 Träning
14.30 Brownie,vispgrädde,vitkål
16.45 Kvarg,linfrön,morötter
21.00 Strömming rivna morötter. Indisk vindaloo med blandsallad. Proteinchokladpudding gjord på gammeldagsmjölk.

6 kommentarer:

Marcus sa...

grym blogg,

Eftersom jag genomled joshie igår får man ställa en fråga?
Av någon anledning har jag fått för mig att köra squat snatch på detta pass, ska det vara det tycker du?

Jon Ivmark sa...

Marcus, kan det vara så att du kör sittryck för att det står att du ska göra det i anslutning till passet ;-)

Charlie Nilsson sa...

Såg ut som ett långt och smärtsamt pass ändå ;)

Marcus sa...

vänta nu jon, det där stod inte förut!! om jag bara haft en skrämdump...

jaja min fråga är besvarad, och jag fuskade inte!

Martin Altemark sa...

Självklart ska det vara sittryck ÄNDA ner i botten.

David Englund sa...

Ok, det startades en diskusion i bland mina kommentarer om ett pass som inte ens jag körde, det är väl också en variant. :)
Om jag får lägga mig i, så räknas hantelrycket som "godkänt" så länge höftleden är under knäled i botten.

Charlie:Inte så smärtsamt,men jag missbdömde längden på det brutalt. Närjag skrev ned passet så gissade jag på en sub 10min!Det var reglerna som gjorde att jag var tvungen att ta längre pauser än vad jag skulle behöve vid t.ex. en Grace.