fredag 20 november 2009

Inte sub 10min, men nöjd ändå!

Tanken var att jag och Chris skulle ha gett oss på "Mikko" idag. Jag var bara 98%frisk idag och hade inte lust och stå där och gneta med ett pass enbart p.g.a. ren envishet. Så jag bangade "Mikko" än en gång. Sorry Chris, jag vet attdu var taggad som fan, revansch på torsdag!

Istället föll valet på onsdagens pass på mainsite, Elizabeth:

21-15-9 Reps på tid av:

Clean 60kg
Ringdips

Tid:11:31min PR

Jävligt nöjd med tiden, jag har knappt höjt pulsen sen i augusti och inget alls senaste 3 veckorna.
För min egen fysiska kapacitets utveckling betyder en bra tid här en hel del mer än en t.ex. sub 3min Fran. Mycket mer krävande pass enligt mig!

Squtcleansen är det som vanligt stoppar mig. 45 vändningar på 90% av min kroppsvikt är en riktig utmaning. De gick dock bättre idag, första vändan bröts ganska smärtfritt i 7x3 på ca 3:45min. Efter 3a på andra varvet kom bonken och jag fick verkligen kämpa för varje repetition. Ramlade t.o.m bakåt i botten på en av dem.Såg i dimmor på riktigt de sista 5 repsen sista rundan.

Ringdips gick dock sämre än vanligt, bröts rätt friskt! Det var som om vänsterarmen inte ville hänga med. Insåg efteråt att jag hade häng ringarna från två olika bjälkar så att det blev sneda ringdips. Jag hade troligtvis inte fåtten bättre tid om jag hade haft dem rätt, dipsen är en välkommen vila i Elizabeth.

Lattjade lite med ringarna efteråt när Chritian körde squatcleans, körde lite långsammare dips och L-sit ringdips. Hade antagligen fel teknik på de sistnämnda då jag lyckades sträcka nacken där.

Kosten
13.00 Träning
14.00 Indisk lunchbuffé, åt enligt mitt vanliga motto att man ska med vinst på buffé :) 4 tallrikar blev det, då jg var tvungen att hålla igen lite för kvällens middag.
19.30 Bellos födelsedagsmidag Toast skagen med pilgrimsmusslor. Hängmörad oxfilé med rödvinsås och potatisgatäng, oliv och avocadosallld. Bellos hemgjorda glass. X antal glas vin. Den där Bello är faktiskt en riktig rackare på att laga mat.

Inga kommentarer: