onsdag 11 november 2009

Inga bragder idag

Hade tanken att ge mig på filthy fifty för första gången idag, alltså en bigtime förnedring när jag skulle stå och svära över hopprepet sista 10-15min. Inte helt frisk än så jag ville höra med Joel hur flåsigt passet är först, Joel sa att det var väldigt flåsigt så jag var faktiskt smart nog att banga det den här gången.

Det fick bli ett annat pass från mainsite istället, Mary, men först:

WU
30 DU
Burgener WU
lite djupa utfall och enbens raka marklyft

3 snatchbalance 40kg på min i 8min

Fokus snabbt ned i botten och snabbt sträckta armar och aktiva axlar.
8 min var en efterkonstruktion, då det började bli rätt jobbigt för axlarna och jag inte fick ut den effekt jag ville ha av det(se fokus).

Efter det var det dags Mary

AMRAP 20 min av:
5 HSPU
10 pistoler
15 pullups

7varv+5HSPU+8pistoler PR Gjorde klart 8 varvet på 20:39min

HSPU lätta och obrutna rakt igenom. Kändes lite i axeln, men inte alls farligt.

Pistolerna tog ungefär 1,5-2min varje runda. Stora boven för mig här är min patologiska stelhet i baklåren. Klarade att öka tempot lite på dem mot slutet då jag förstod tekniken en aning bättre.

Pullups obrutna, men det satt långt inne. Har tappat i dem sedan skuldran börja krångla. Även greppet på den andra armen var inte som det skulle.

Axelrehab
Aktiva axlar hängande i PU-räcke. Här är det stor sidoskillnad, har knappt någon funktion alls på hö.sida. Hajar faktiskt inte riktigt vad som har hänt med min skuldra.

Kosten
12.30 Kvarg,bär,linfön,morot
16.30 Träning
17.30 Brownie,vispgrädde,vitkålssallad
19.00 Nötgryta med scharlottenlök och trattkantareller.
21.00 Fläskkarré med rödvinbärsgelé blomkålsmos och brocolli.

3 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

tekniken på pistols är riktigt knölig att få in... känns direkt när man börjar tappa den.
Schysst att du klarade 7varv med obrutna pullups(8varv) rätt många 15reps set

Mads Jacobsen sa...

Klokt som fan att banga filthy fifty- känns som du har alla verktygen till att göra en grym tid på den. så spara den tills du är fult operativ igen:-)

Mary vilket härke (ett fint Altemark ord)... usch!
Håller tummarna för att du snart är fullt frisk!

David Englund sa...

Charlie:Det roliga med med pistoelrna igår var att de gick snabbare och snababre för varje varv, har aldrig förstått tekniklen riktigt för dem. Igår släppte det däremot, kanske kan komma över´10 rundor nästa gång.

Hade ju rätt lång vila på PU, tuffare med obrutna PU om man gör 15 varv kan jag tro ;)

Mads:Jo Mary är ett riktigt härke, ffa pistolerna.

Alla verktygen för en bra tid? Mads jag vet inte om du har förstått hur kass jag är på doubleunders? Jag är glad om jag klarar de sista 50 på under 10 min.