onsdag 4 november 2009

Förkyld session

Vaknade upp dagen efter i vi hade kommit hem från halmstad, rejält tjock i halsen och ganska sänkt. Trist då jag var extra taggad att följa mainsite igen.

Det värsta släppte inte förrän imorse, däremot är jag rejält snuvig nu. Fick bli lite lugn träning för att väcka kroppen till liv.

2 powercleans med splitjerk 50kg på minuten i 10min.

Pulsen gick upp lite i slutet, bra vikt för teknik och explosivetet.

2 snatchbalance 40kg på minuten i 10min

Den här övningen är nyttig för mig, då jag är rätt kass på att var tajt i botten av ett ryck. Insag dessutom när ca 5 min hade gått att jag inte gick hela vägen ned ibotten. Uppsnäppning på det den sista halvan.

Deadlift

5x90kg 3x95kg 4x120kg

Inte riktigt nöjd här då lyften på 120kg såg ut som som de på 105kg förförra veckan. Jag tar igen det nästa gång.

Axelrehab

Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,morötter
18.00 köttfärslimpa,brunsås,brocolli,blomkålsmos,mandlar
20.00 Något gott

3 kommentarer:

Richard sa...

Den där brownien, har du receptet på den? : )

David Englund sa...

Klart jag har, jag har ju uppfunnit den! Frågan är väl om jag delar med mig? Vilket jag givetvis gör:

Davids ekologiska hälsobrownie 6 portioner
totalt


per portion

P 45 g
F 25 g
K 20 g
kcal ca 450-500 6 portioner
1 ekobanan
60 g krossade ekovalnötter
60 g ekokakao
120 g ekoboveteflingor
60 g ekokokosflingor
250 g keso
12 st 53-63 g ekoägg
120 g ej smaksatt eller sötat proteinpulver
stevia
ca 2 tsk bakpulver
ev.2dl ekologiskt kaffe om man vill.

Vispa ihop proteinpulver, ägg, bovete, kaffe kakao, bakpulver i en bunke. Vänd i nötter,banan , keso och hälften av kokosflingorna i smeten. Bred ut smeten på en långpanna(inte för stor då brownien ska vara ca 4-5cm hög). Grädda i ca 20-30 min på ca 175 grader. Rör om 2-3 ggr under gräddningstiden. Konsistensen ska vara kladdig när den är klar.Strööver resten av kokosflingorna. Smaklig måltid

Jon Ivmark sa...

Lever du?