söndag 20 februari 2011

Guys Gone Wild!

Helt rätt beslut att ta en liten avlastningsperiod, kroppen har sakta men säkert återhämtat sig från måndagens och tisdagens bravader. Underarmar och armbågar fortfarande lite trötte, men itne så farligt.

WU
4x20 UB DU's, ankelstretch, lite öga kippar i räcket. Powercleans 20-60kg, closegrip benchpress 20-80kg.

Träning

A1.Close grip benchpress

87,5kgx4x3

Lyckades inte hålla 2,5kg ökning per pass, men det är ok, det var kul så länge det varade. 5x3 nästa pass.

A2. T&G powerclean

70kgx3 75kgx3 80kgx2

Kändes stabilt, fick lite ökat självförtroende infrö nästa del.

B. Guys Gone Wild

På tid, repsen får delas upp hur man vill

10 muscleups
10 powercleans 80kg
40 burpees.

Målet var sub 4min, drömgränsen 3:40min och skamgränsen 5min.

Lite orolig för hur det skulle gå med 80kg PC i en metcon, då mitt 3RM utan tidspress är nyligen taget på 85kg. Gick bra utan större problem, men om Mackie kallade hans form katastrofal här så vet jag inte vad man ska kalla min :)

Muscleupsen har aldrig känts så lätta, var så övertaggad att jag t.o.m. lättade från ringarna i toppen på de första. Kom på mig själv och körde dem i lugnt tempo för att kunna återhämta mig till cleansen.

Burpees är färskvara märkte jag, tappat tekniken igen och dessutom vek jag ned mig och stod och vilade mer än vad jag behövde, lite besviken på mig själv för det. Märktes efteråt då jag var så gott som återhämtad efter 5min inför nästa del.

På det stora hela är jag dock nöjd med prestationen.



Tid:3:38min

C.3 varv av:

15 GHD-situps
10 hollowrocks

Kosten
12.45 Träning
13.45 Brownie,vispgrädde,apelsin,morötter.
16.10 4 ägg, apelsin,morot
19.45 500g köttfärslimpa, gräddsås,300g brocolli

7 kommentarer:

marcusherou sa...

Nu är jag impad! Fan va bra. Sa ju det ang MU! Jag är glad att du presterade så bra, det betyder att programmeringen var bra dvs både tunga & lätta kan göra bra ifrån sig.

Bra avslutning på metconperioden

Charlie Palmblad sa...

Grym prestation!
Ser att man själv är rätt klen när set väl kommer till kritan

Anonym sa...

Riktigt bra tid, du har blivit ett riktigt metconmonster!! =)

David Englund sa...

Marcus:Tack! jo väldigt balanserad metcon, trodde 80kg skulle stjäla mer tid men det tog jag ju igen på burpees och MU. Metcon perioden inte helt slut, lördag börjar OLy-fokus.

Charlie:Tack! "När set väl kommer till kritan" Vad menar du? :S

Chris:Haha, ge mig en riktigt metcon, typ 3 varv av 1000m rodd, 50 boxjumps 50 deadlift så komemr det inte gå lika bra kan jag lova. Här var det ju bara att bita ihop i dryga 3min.

Jenny sa...

Otroligt bra David! Vilken vikt för tjejer på PC om man skulle få för sig att prova?

marcusherou sa...

Jenny: 55kg
Körde 10 pullups + 10 dips för våra tjejer istället för 10 MU men det är ju lite för lätt för dig ;)

David Englund sa...

Jenny:Tack, jag är helnöjd! :)
Jag tror en bättre skalning för dig är att minska antalet MU till typ 7 eller så kör du oskalat som du brukar göra istället :)