tisdag 29 mars 2011

Ett riktigt bra pass!

Hamstrings släpper inte, fortfarande svårt att sträcka ut benet ordentligt, ananrs ok dagsform lite sömnbrist. Får väl se det som uppvärmning inför maj :)

WU
Ankelstretch, bryggor, Frontsquat, kippsvingar.

Träning

A.Bygg snabbt upp en tung singel frontsquat

90kg 100kg 105kg 110kg



Bra kvitto på att jag har blivit starkare, tangerat PR både lättare och djupare.

B.85% av A 3x3 Frontsquat

95kg

Fick kämpa lite sista setet, men det var fin teknik rakt igenom här med.Körde dessa utan bälte.

C1.Floorpress 3x3

80kgx3 85kgx3 80kgx3

Som vanligt lika överraskad över att övningen är så tung. Givetvis dött stopp i botten.

C2.SnatchHighPull

75kgx2x2 80kgx2

Måste vänja mig vid att dra tunga vikter fort så jag stegrade upp till 80kg och det gick bra.

D. Jerk Max for day

80kg 90kg 100kg 105kg 110kg(miss jerkdipsquat) 110kg PR

85% av max en dubbel 95kgx2.



Äntligen så slipper jag bli hånad och hycklad av den där 110kg jerken. Idag satt den!

E.3 varv på tid av:

14 CTB-Pullups
20 wallballs



Tid:4:40min

Ganska flåsigt, inte så jättefarligt dock. För kass på WB för att få ett bra tempo, dessutom väldigt oekonomiska då jag lättar från marken på varje.

vila exakt 5min

F.12-9-6 reps på tid av:

Ringdips
Burpees



Tid:2:38min

Försikta burpees då jag fortfarande känner av handleden lite sedan FS missen i fredags. Dog pressdöden efter första varvet, inte otippat att RD skulle bli tunga men att burpees skulle bli svåra att pressa upp var en överraskning!

Bra pass rakt igenom, bra prestationer och dessutom tog allt inte mer än 1timme och 15 minuter.

Kosten
13.00 Träning
14.15 Brownie,vispgrädde,apelsin,3 morötter
17.00 kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter.
21.30 Ugnsrostade grönsaker, fläskhare,chipotle.

3 kommentarer:

J sa...

Det är smått otroligt att du stöter samma vikt som din max FS. Grattis. För mig diffar det nära 30kg.

Anonym sa...

Sååja!! Snyggt, nu kan du hyckla jerken tillbaka! ;)
Äcklig kombo RD/burp och jag gillar "inte mer än 1 timme och 15 min"...

David Englund sa...

Tack!
Jag skulle gärna vilja att det diffade 30kg, i rätt riktning dvs ;)

Chris:Jepp, äntligen. Nu ska väl 115kg håna mig ett tag :)

Kompis, när Mackie är extra pratglad och jag för ofokuserad på träningen då kan samma pass ta dryga 2 timmar...