söndag 20 mars 2011

Stressat oharmoniskt pass

Försenad till träningen idag pga sena bussar. Bortsett från att starta passet med en vilopuls på 140 och hjärtat ihalsgropen så kändes dagsformen bra.

WU
PU 20-32kg, 5 strikta pressar 20kg, HBBS 20-100kg.

Träning

A1. Viktade Pullups 3 set pronerat, 2 set supinerat.

40kgx5x5

Äntligen tillbaka på mina 5x5 på 40kg, den här gången dessutom med 3 set pronerat och alla set strikt.

A2.HighBar BackSquat 107,5kgx2x5

Kändes ganska tungt faktiskt, fick kämpa för sista repetitionen på sista setet.

A3. Ring-HSPU 3x5

Som jag sa förra veckan så satte jag mitt mål väldigt lågt här, hur lätt som helst. Var bara sista setet jag fick ta i här med.

B.SnatchDeadlift 87,5kgx3x3

Höll positionerna bra, stack med höften något set, men inte så mycket. Känns lite overkligt att rycka den här vikten dock.

C.CleanDeadlift 120kgx2x2

Höll ine positionerna riktigt lika bra här, men helt ok. Mest intresserad bara av att dra lite tyngre från marken.

D.Hoppade över pushpress 5x5 pga tidsbrist så jag slängde ihop en liten metcon istället.

21-15-9 reps på tid av:

Pushpress 60kg
CTB-PU

Tid:8:11min

Trodde jag paceade mig bra när jag inledde med 11 PP, det gjorde jag inte. Mycket brutet efter det, bröt resten i treor och fyror.

CTB-PU började väldigt bra med första vändan obrutna och kontinuerliga, varv 2 tog det stopp efter 6 reps... Måste få upp PU-uthållighet igen!

Kosten
13.00 Träning
14.15 Brownie,vispgrädde,1 äpple
16.15 4 ägg, 2 morötter
18.45 600g Dave's Ribs, lammgryta med spenat.
22.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter.

Inga kommentarer: