söndag 13 mars 2011

Första passet som godsherre!

Sista flytten blev avklarad igår och insikten jag nådde var att jag borde börja arbeta som samordnare/planera för flyttgubbar. Det tog 6,5 timme jämfört med senast då jag det inte var jag som hade förberett flytten och det tog 12 timmar. Har dessutom nått en insikt om vilken muskel som arbetar mest under flytt, gräslig träningsvärk i biceps(bikeps) den här gången med. Följde programmeringen för att se hur det skulle gå dagen efter en tung flytt.

WU
Dynamisk rörlighet, PU 0-32kg, HBBS 20-100kg, SP 20kgx5

Träning

A. I 10 min, varannan minut 2 fulldjups Ring-HSPU UB

Gick hur lätt som helst, alla var strikta och frågan är om jag inte redan hade kunnat plocka årsmålet idag?

B1.Viktade pullups

40kgx4x3 (Pronerat grepp) 40kgx4x2(supinerat grepp)

Trodde träningsvärken i armarna skulle inverka, men jag hade fel. Stadiga ökningar,PR med pronerat grepp(4RM).

B2.HighBar Backsquat

105kgx3x5

Höjde upp 1RM med 5kg och idag fick jag fokusera lite för att fixa det, men det var inga större problem ändå. Höll tekniken bra också.

C.SnatchDeadlift

80kgx3x3

Rätt timing med att skjuta bak knäna kom först på sista setet.

D.CleanDeadlift

120kgx2x2

La bara in två tvåor för att vänja mig vid tyngre vikter. så att 105kg ska kännas lätt från backen.

E. Pushpress

80kgx4x3(framför) 80kgx4 80kgx3(bakom)

Som vanligt mycket lättare bakom, så lätt att jag inte fokuserade och missade den sista reppen på sista setet.

F.AMRAP 10 min av:

30 doubleunders
10 thrusters 2x16kg KB
5 HSPU

Resultat:4 varv+30DU's+10Thrusters+1HSPU

Slaktade mitt gamla resultat på 3 varv+, lite surt att missa 5 jämna varv. Det var ju såklart DU's som höll mig tillbaka, även om HSPU blev tufft på slutet. Alla thrusters obrutna iaf!

5 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Då kommer det snart bilder från davids egna garage gym ;)

Richard sa...

Grattis till flytten. Vart har ni flyttat?

Bear sa...

Träningsvärk i biceps? Tunga kaffekoppar? ;)

marcusherou sa...

Marklyft! Mycket bra ;)

Hmm ang. Din metcon så varför kör du inte 15 rep på kb thr så att den blir som Sectionals Wod1? Riktigt stekig axeldödare det där.

David Englund sa...

Charlie:Hmm, kanske vi får se :)

Richard:Tack! Broängen i Tumba, fantastiskt område!

Björn:Jag tror faktiskt det mer är frånvaron av renodlad bicepsträning i programmeringen och så fort man går runt med böjda armar i mag/höfthöjd så kommer ovanans träningsvärk :)

Marcus:Ja nu jävlar! :)

Jag vet, jag är ett pucko. Kollade mitt pass i efterhand och såg det. Det värsta är att det inte hade gjort så farlig skillnad då det var de där jävla dubblisarna som bråkade som vanligt!