tisdag 1 mars 2011

Inte helt återhämtad, men böjen tar sig!

Flytten tog hårt, var tungt att ta sig ur sängen i morse. Bikeps udnerarmar fortfarande paj. Magen givetvis ett vrak sen igår, men inte så farligt. Kanske bara är lugnet före stormen? Vi får se om jag blir tvungen att rulla ur sängen imorgon.

WU
Mer DU.s, tålamodet höll inte länge idag. Ska sätta tidsbestämt och försök få in ett gäng obrutna serier på x antal minuter under uppvärmningarna. Ankeltöj, oHS, FS20-70kg, Cgbp 20-80kg.

Träning

A1.Front squat - 75% 82,5kg x 4 x 5



A2. CloseGripBenchPress 87,5kgx4x3

Frontsquaten blev bättre och bättre för varje set. Fokus var ju såklart att få en vertikal bana på stången genom att försöka hålla höften under stången hela tiden. Film på sista setet. 82,5kg var faktiskt tungt när jag var tvungen att fokusera så mycket!

Bänkpressen fegade jag ur lite p.g.a. att det kändes tungt och jag inte hade någon passare. 5x3 var ju målet.

B.Snatch pull - 85% (of snatch)65kg x 3 x 4

Det såg bra ut tekniskt, höll vinklarna hela draget igenom. Lite tidiga armar, men sträckta knäna fullt och så. Men jag var så hemskt långsam och då försökte jag verkligen accelerera från start.

C.Jerk - 70% 75kgx 3 x 2; 75%80kg x 2 x 2; 80% 85kgx 2 x 2

Jerksen kändes riktigt bra, kändes aldrig tunga. använde mig av en långsammare dip idag, det krävs för att jag inte ska ramla fram på tårna i pushen.

D.30-20-10 reps av:

Ringdips
Backextension

Inledde med 27 strikta ringdips vilekt är ett PR. Efter det var de väldigt brutna och kippade. backextensions obrutna, ett kvitto på att jag har blivit starkare posteriort.

Kosten
14.00 Träning
15.45 brownie,vispgrädde,3 morötter, 1 apelsin, 4 ägg, cashewnötter
21.00 500g fläskkarré,rödvinssås,brocolli,blomkålsmos,paleomacka med kokosfett,västerbottenost,rökt skinka.

4 kommentarer:

J sa...

Vad är det som gör att du känner att du måste hålla höften under stången? Att använda sig av baksidan är väl en del i frontböjen? Så länge vikten kommer upp...

David Englund sa...

Jag är så vek i frontböj jämfört med vanlig och ryckböj och det är för att jag skickar bak höften på vägen upp så att stången hamnar så långt fram och bröstryggen viker sig. Det är där jag missar i tunga cleans också!

Dvs vikten kommer inte upp! Lite längre skenben skulle underlätta också :)

marcusherou sa...

Påminn mig om att jag ska göra din ankeltöj!

Fina FS, grymt djup. 27 strikta ring dips är ju himmelskt!

En fundering om pulls, kanske korkat, kanske magiskt. Prova att lägga på en tyngre vikt än tänkt ett set för att nästa köra lättare än plan. Skulle vara skoj att se hur kroppen svarar på det ang explosivitet. Alltså om vikten var 75, lägg på 77,5 i set 1 och 72,5 i set 2 om vartannat eller 80vs 70. Som sagt inte jättegenomtänkt men funkar bra i andra övningar, aldrig testat i OLy.

Som en variant av "Bulgaren" jag pratade om.

David Englund sa...

Mackie:Jag blev förvånad över de 27 repsen, jag la bara in övningen för att det var länge sedan jag gjorde den och sen så gick det väldigt lätt och då var det ju dumt att sluta! :)

Jag tror det kan fungera så länge man ligger submax, tror det är lätt att bränna ut sig på tyngre vikter annars. I går så var det nog bara dagsformen för jag var långsam med 40kg också....