måndag 14 januari 2013

Bålstark

Varken rygg eller hand har bråkat på senaste bra, knät också bra men något i fibula/tibialis anterior beter sig inte riktigt som det ska efter jag rasade från lådan.

Träning

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx2 70kg 75kgx2 80kg 70kgx1x3

Mer ryckteknik nu när handen tillåter det. Talas mycket om att böj nästan är den enda styrka nsom behövs vid oly, Jag gjorde helt rätt beslut som började fokusera på marlyft i November. Allt är så mycket lättare från golvet nu att jag inte blir stressad så jag klipper stånge nför tidigt.
Slungade ut stången på 80kg, backade därför ned till lätt igen.

B.Powerclean

70kgx3x3

Försökte få till samma klipp här som vid rycket, svårt att veta när det är så lätt.

C.Frontsquat 3,3,3+



115kgx3x2 115kgx5 (5RM PR)

2 första seten som brukligt utan bälte, sista med. Väldigt nöjd, första väldigt lätta dessutom, äntligen har min frontsquatstyrka dragit iväg från min vändning.

D.OTM i 5min

5 Powerclean 75kg TnG

Check

Inga problem, tror dock att jag inte extenderade fullt vissa reps, borde ha filmat.

I direkt anslutning med D.

E.OTM i 6min, varannat ben, varannan minut.

8 stepups 45cm 50kg.

Tuffare, speciellt på mitt veka ben högern. Men gick iaf. Svettigt och lätt flåsigt.


Inga kommentarer: