tisdag 22 januari 2013

Första gången test av 1RM Dips

Avlastningsvecka då jag som sagt började känna mig sliten i hammies och höft. Mer överkropp då den inte brukar bli sliten på samma sätt som underkroppen.

Träning

A.Dips 1RM

20kgx1 40kgx1 55kgx1 PR 65kgx1 PR 73kg PR 75,5kg miss

Krångligt med maxning i dips, körde viktskivor först blev för brett så jag försökte inte ens på 75kg där. Testade med 72kg KB gick rätt lätt. 75,5kg skulle gått också men vikterna(och tyngdpunkten) åkte fram så jag fastande ovanför 90 grader där och kom inte vidare, men men 22kg PR(bara för att jag inte testat 1RM förut) duger.

B.1000m rodd 3:44min

vila 3min

AMRAP 8min:

3 MU
6 HSPU
12 BJ 50cm

Resultat:7 varv+3 MU

Bättre rodd än senast(3:48min) och bättre varv(6+1BJ), skönt att vara i bättre form trots lätt förkylning. Rodden kändes märkligt lätt.

Passet väldigt bra för mig, körde no-FG MU den första varje varv och alla HSPU kipping och bounding BJ dvs alla tekniker som jag behöver öva på.

Det fick räcka, är det deload så är det.

Inga kommentarer: