lördag 19 januari 2013

Slarvpelle

Lätt förkyld, kroppen lite allmänt sliten men inte lika illa som i torsdags. Oavsett dags för deload nu.

Träning

A.Clean&Jerk



60kg 70kg 80kg 90kg 100kg 105kg 110kg 115kg 117kg (Clean PR, miss jerk) 118kg miss

Bra C&J session, väntade in stången bra i vändningen och höll positioner bra i jerken. Tangera 115kg relativt lätt, slarvade på 117kg i jerken, för kort steg och jag ställde mig upp för tidigt innan den var säkrad, men jag är nöjd tangera C&J och nytt PR i clean.
Det jag missar på i mina vädningar nuförtiden är att jag inte har någon anspänning i rackningen, bra höjd och sitter under alla fint.

B. Snatch

70kgx1x8

Massor av teknik, fokus på att dra klart och sluta slunga ut den vilket jag har börjat med. Lätt att dra klart när vikten känns lätt från golvet, glömmer dock lätt det där med att dra nära kroppen. Avslutade bra iaf.

C.3 varv av:

20 Thrusters 43kg
30 Pullups

vila 7min mellan varje varv.


Tider:1:04min 1:07min 1:09min

Höll tekniskt bra på thrusters varv 1 och 2. Tappade tekniken sista varvet och knäna började falla in o.s.v.
PU bättre och bättre tekniskt för varje varv, känns som att jag har hittat tillbaka till dem trots hög kroppsvikt(76kg imorse). Både Thrusters och PU obrutet.
Hemsk pump i underarmarna, satt i 10min efter sista varvet. 


Inga kommentarer: