måndag 28 januari 2013

Ta tjuren vid hornen

Skjutit upp mina 500 burpees p.g.a. av ett missat dumt vad. Har inte passat i min programmering och insåg i helgen att det aldrig kommer passsa... :)
Paj i lår och axlar efter thrusters/utfallskombon, bra att de inte behövs vid burpees...

Träning

A1. 1 styrkeryck från nacke+2 sittryck från nacke(Snatchbalance)

60kgx5

Fokus på snabba armar, gick ok, Svårt att säga när de är så lätt.

A2.Strikt Pronerad PU

20kgx1 40kgx1 48kgx1

Ja, pressen är ju något man testar men inte tränar, kan dock inte säga detsamma om pronerad PU. Har ökat mycket i draget vid supinerat grepp, MU och ringar men 48kg var rätt tungt faktiskt.

B.Muscleup lek

9 strikta med stopp i botten samt ca 7-4-2 kippade utan falsegrip. Svårt när man är trött, bra att man kan hänga ut me i botten.

C.500 burpees på tid

Tid:37:44min

Jepp kunde inte skjuta upp det längre, första 100 på 7:10min, noterade 150 på 11:19min. Sista 100 ökade jag lite och gjorde dem på 6:20min.
Snittpuls på 160, men säger inte så mycket vid burpees. Händer ju konstigheteer med kroppen när man lägger sig ned och ställer sig upp.
Kul notis är att jag körde 150 burpees på tid 2007, då på 37:30min.... :)

D. OTM i 3min 20 pullups

20s, 18s, 18s

Kände mig inte så trött efter burpees, men PU var märkligt tunga, höften hängde inte med riktigt.

Inga kommentarer: