onsdag 11 december 2013

Fortfarande för långa pass på tisdagar

 Sov lite, vaknade lite för tidigt, inte bra att lämna saker oavslutade när man går och lägger sig och sover.

Träning
A. 1 styrkevändning+1 frontböj+1 överstöt

60kg 80kg 90kg  95kg 100kgx1x3 103kgx1x2 105kg 108kg(PR styrkevändning) 108kgx1x2(vändning)

Jag är riktigt kass på styrkevarianter, slutför inte andra draget och hoppar onödigt djupt och brett under. Blev bättre när jag fokuserade mer på att dra mig runt och ned med armarna istället för upp. 
Sista på 108kg så ful, så det fick bli vanliga vändningarna två sista seten.
Nöjd med alla set ändå, då ryggen kändes från PP+SJ kombon dagen innan, därför också jag itne körde de 3 överstötar jag skulle göra efter varje FS.

B1.Ryckdrag från bockar

70kgx4 80kgx4 90kgx4x3 95kgx4 100kgx4

 Börjar verkligen få in andra draget vid ryck, nu ska jag fixa det från golvet också. Alla lyft var snabba, starka och ryckbara.

B2.Bänkpress med stopp i botten

85kgx5x3

Lättare än 82,5kg förra veckan.

Dips med stopp i toppen

10kggx15x3 20@BW snabba

Drygt att stanna varje i toppen, tappar flow. Bra, slipper jag lasta lika tungt, jobbigt med bälte senast.

 C1.Stötdrag

115kgx3 125kgx2 135kgx1

Tungt på alla set, men stötdrag ska ju vara tungt. Höll vinklarna alla set, men nästan lite larvigt när stången nästan stannar vid knähöjd på 135kg, kändes inte så vändbart :)

D.Sumomarklyft

Gillade övningen senast, bra akttiering av säte och slipper lyfta med krokig rygg. Dock så är det ingen bra placering och lägga den här i passet. Så svag var jag.

110kgx3 140kgx2x2 110kgx5

Pass 2

E.Pronerade  strikta PU med stopp i botten

2 set om 17 reps

Lätt och behagligt. Ca 30 strikta PU är veckans PU dos.

 F.3 varv på tid av:

 500m rodd 
20 UB WB 9kg 
20 gående utfallssteg 24kgx2 KB
40 DU

Tid:14:45min

Rätt dryg kombo, tufft aerobt pass helt enkelt. Rodd är rodd, wb fixade jag UB utan några större problem, tror det är mitt nya sitt i squaten som hjälper mig här. Utfallsstegen dryga då det knappt fanns plats så jag var tvungen att lägga ned stången för att kunna vända varje varv. DU UB och lätta.
Veckans riktiga metcon avklarad, nice!

Inga kommentarer: