måndag 9 december 2013

Utvilad och rätt så stark

Muskelknuta på vänstra sidans rhomber, annars kroppen i bra skick. Utvilad efter helgen trots sen lördag. Det är inte sömnens kvantité som räknas utan det är kvalitén!

Pass 1

A.ryck från bockar

40kgx2 50kgx2x2 60kgx2 65kgx2 70kgx2 75kgx2x2 75kgx1

B.Frontböj från bockar (anderson squat)

70kgx5 80kgx5x3 85kgx5

Bra grejer, började på samma djup som jag ryckte ifrån. Kan inte gå djupare, bra för att bygga lite bottenstyrka i vändningar

C.Benspark

32,5kgx10x2 Vä

Hungrig och ville iväg så det blev bara lite serratus anterior rehab efter det.

Pass 2

Iväg till SAK för att träffa Folke och testa nya jerkboxarna. Jerkboxarna var inte monterade än, men folke var där.

D.Ryck

40kgx2 50kgx2 60kg 70kg 74kg 80kg 85kg 87 miss 87kg

Inledde de mesta av rycken med ett ryckmarklyft. Kändes bra, jag gör något konstigt har jag märkt i draget från marken, det måste jag sluta med. Allt lätt, missen på 87 bara slarv.

E.1 styrkevändning+3 pushpress+2 överstöt

70kg 80kg 90kgx3

Allt hanterbart, överstötarna forttfarande så mycekt lättare än pushpressarna. Slarvar när jag samlar ihop övertötarna. Halvt steg bak, sedan fram.

F.Prehab/rehab

Baksida axel kabel 3 set per sida

Sidoplankor på rak arm, blir fan damp på den i fortsättningen, väldigt instabil

Lite front lever.

Sova nu, sedan mer tunga lyft för att sedan se fram emot kvällen.

Inga kommentarer: