tisdag 25 augusti 2009

På väg mot 300!

Chris och jag hade bestämt bänkpressdate idag(och lite PU).

"Lynne"

Five rounds for max reps of:
Body weight bench press
Pull-ups

Post reps for both exercises in all rounds


Vägde in 67,3kg idag, precis på gränsen :)

Bänkpress67,5kg/Pullups

25PR/48PR
20/40
15/35
14/29
12/31(3x75kg)

Totalt:269 PR





Verkar som att jag har slutat kippa lite halvt, varför det?



Bänkmonster, ok lite skyhumping, men testa att göra 33 reps på 75kg!



Chris fixar kippen galant!

Riktigt nöjd men den som ägde dagens pass var bänkmonstret Chris som smällde iväg 33 reps på 75kg!!!

Riktigt nöjd med mitt eget bänkpressande, har knappt kört bänkpress sen jag körde Lynne senast, men det har varit gott om armhävningar.
Sista setet började jag reppa och märkte att något kändes fel, då hade jag givetvis glömt byta ned till mina vikter från Chris vikter.

Pullupsen kändes helt ok, men underarmarna krampade lite lätt redan innan passet från passet i förrgår. Varje set bröts p.g.a. att jag nästana ramlade ned från stången för att greppet svek. Första setet sprack min tejp och jag ramlade ned, iof så hade jag nog inte mer än 2-3 st i mig idag.

Fyfan vilket lidande efter varje set, smygande gift i hela underarmarna och biceps!


Slände iväg en skämtsam kommentar om att plcoka 300 reps i den här senast, känns inte som en omöjlighet då jag klarade 30 reps mer än senast, med utvilande underamrar så ska det gå.

Kosten

12.30Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,morötter
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkål
21.00 Pannbiff,rårörda lingon,löksås,blomkålsmos,brocolli

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va snygga vi är Dave - måste köra fler pass med dig bara för att få va med på film.. ;)
300 är sjukt, men lika sjukt nog inte omöjligt, nästa gång ökar vi tempot och plockar ändå några extrareps på varje varv!

Bear sa...

Ja, när ena jävlar på de där discopassen ;) Grattis till nya rekord!

David Englund sa...

Chris:Haha, visst e vi! Mer filmstjärnestatus för vår del i fortsättningen alltså!
Jepp nästa gång ska vi båda ta 300, du har mycket att hämta i den här wod:en!

Björn: Disco it is :) Däremot vet jag inte om smärtan idag var så disco, tänk dig vaderna i tabatarodden fast iunderamrarna istället i ca 5 min efter varje PU-set!

Jenny sa...

Grattis till PR! Imponerande och inspirerande!!

/Jenny

Unknown sa...

Hmm... hur använder du namnen pull-ups och chins?

I Sverige är väl en chin med handflatan bort från dig och pull-up handflatan mot ansiktet och ibland ser man väl att de i väst (USA) använder tvärtom?

David Englund sa...

Tack Jenny, alla har vi pass som passar en väl, bra för att boosta självförtroendet lite, typ som när du kör någon DL/HSPU variant ;)

Askia: För att slippa den eviga frågan vad som är Pullups och vad som är chinups, så gör man det mycket lättare genom att säga Pullups om allting, och om man har lust kan man göra tilläget att nämna pronerat(handflator ifrån sig),supinerat(handflator emot sig) elelr semisupinerat(handflatorna mot varandra) grepp :)