fredag 7 augusti 2009

Press och Elizabeth

Nästan tur att mina inlines har gått sönder, då alla inlinesfärder tar för mycket energi från den högintensiva träningen. Känns som jag har gått ned 2 kg sen i måndags. Får bota det med etiopisk buffé ikväll!

Mötte upp Jonna på förmiddagen för lite träning. Inledde med lite shoulderpress, då jag inte har kört dem sedan min singel på 70kg.

60kg 5-5-4

Dött stopp och så mellan repsen. Helt klart nöjd.
Jonna drog iväg 5 set, stark rakt igenom, bra grundstyrka!

Sedan körde Jonna en metcon och jag pushade på och räknade fel ett antal gånger. Tur att Jonna är så snäll, jag hade sagt mycket mer otrevliga saker än så.

Sedan var det min tur att plågas.

Elizabeth
21-15-9
Squatclean 60kg
Ringdips

Tid:12:21min PR

Rätt lustigt att det inte spelar någon större roll vilken vikt man har på stången i squatcleans i en metcon. De blir alltid förjävliga! Jag hade någon illusion om att göra en clean var 10:e sekund, det var ju bara att glömma efter de första 15. Rätt psykande när Jonna räknade ned 2-1 kör när jag precis hade ställt ned vikten.

Kosten

11.00 Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,vitkål
17.30 Etiopisk buffé och förhoppningsvis några öl på någon uteservering.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sikk, vad du krossar rekorden varje dag nu man! =)
Hehe, jag har en illusion om att köra SC var 15:e imorrn under Mikko för att tjäna tid då de var relativt lätta senast - korkat?

Martin Altemark sa...

Fan va du tränar då

Bear sa...

Stabilt pr!

Mads Jacobsen sa...

Helt underbar reflektion över Squat cleans- visst är det så!

/M