torsdag 27 augusti 2009

Slagen av Herr 32kg KB igen!

Vaknade upp igår utan någon värre träningsvärk efter Lynne. Wow, börjar vänja sig vid den här höga volymen tänkte jag.

Vaknade upp idag med träningsvärk i hela överkroppen, kunde inte räta ut armarna imorse. Jaja, Nate var inplanerad så det var väl bara att köra.


"Nate"

Complete as many rounds in twenty minutes as you can of:
2 Muscle-ups
4 Handstand Push-ups
8 2-Pood Kettlebell swings

Resultat:13varv

Hade tänkt att pejsa den här gången med 1:15min per varv, siktade på 15 varv då MU och HSPU är rätt lätta övningar för mig.

Tappade 1:15 tempot redan efter 5 varv. HSPU kändes märkligt tunga, antingen var det alla bänkpressar från i förrgår som spöka eller så var 32 kg svingarna som musklades upp med axlarna för att höftextensionen inte räckte till.

Det positiva med dagens pass var att jag hade bättre utrymme för MU idag, vilket gjorde att jag kunde gör Full ROM på dem den här gången, (utåtvinklad händer i botten, upp till full extension armbåge ned till utåtvinklade händer igen) Senast blev jag tvungen till nedhopp p,g,a. låg höjd på ringarna.

Svingarna kändes faktiskt lättare den här gången med även fast det var brutalt tunga, körde ca 7 varv obrutna, resterande 4-4.

Nate är en riktigt tuff AMRAP, det värsta är att jag inte har ett lätt pass på schemat imorrn heller, tydligen så ska det vara ett av de värre i metconväg.

Kosten
14.00 Träning
15.00 Brownie,vispgrädde
16.45 Kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkål
21.00 Pannbiff,rårörda lingon,löksås,blomkålsmos,kokta morötter och brocolli.
Proteinchokladpudding gjord på gammeldagsmjölk med kokosflingor och macadamianötter.

Inga kommentarer: