fredag 21 augusti 2009

Solnahäng

Hälsade på Rickard och Erik på Balance i Solna idag för ett träningspass.

Väl på plats så blev det en kaotisk uppvärmning med mycket snack, lite svingar, försök till amerikanska svingar på 40kg, några set marklyft på 110kg(gick inget vidare, noll fokus 5-3-3), några reps toes to bar där jag lyckades tjånga in smalbenen i stången så jag fick linka runt resten av passet samt lite CTB-pullups.

Sedan satte vi igång med själva träningen.

Grundpasset var:

50 DU
50 Deadlift 90kg
50 Burpees
50 Svingar 24kg
50 toestobar

Jag hoppade över DU p.g.a. foten. Ersatte marklyften med hang powerclean då jag kört marklyft innan.

Inledde med HPC, men när jag började gör treor vid rep 11 så insåg att jag hade tagit mig vatten över huvudet och skalade ned dem till 30st. De tog ändå för lång tid.

Burpees gled på hyfsat fort, men lika flåsigt som vanligt.

Svingarna körde jag 5x10, flöt på mycket bättre än senast. Ska nog göra en Yogaman(alltså ge sig på samma pass igen inom en kort tidsperiod) och ge mig på Viking-Helen igen i veckan.

Toestobar väldigt ovant, flöt på hyfsat bra ändå. Lyckades att köra upp handen vid rep 13, tänkte bryta där. Men efter att jag hade hittat små handdukar så tog jag en sån i handen och brände av resten.

Tid:20:24min

Det är väl ingen tid som går till världshistorien, men bra med en metcon som nästan enbart fokuserar på min svaga punkter(HPC,svingar)

Sedan drog vi vidare till lunchstället mittemot och intog en väldigt god buffé som vi avslutade med lite Brownie. Satt och snackade efteråt om allt mellan himmel och jord(ok, det var väl mest CF :)

Som min tidigare erfaranhet av Rickard och Erik, riktigt trevliga och kunniga.
Tack för inbjudan samt träningen idag!

Kosten
12.00 Träning
14.00 2kycklingfiléer med rosmarinsås,3 portionsbitar"abborre" med hummersås, flsäkfilé med kantarellsås. Wokade grönsaker, coleslaw, lite libanesiska röror, oliver, brownie,vispgrädde
20.00 Lite S-mynt, aprikosspäckad fläskkarré med skysås och rödvinbärsgelé. Rotfruktsgratäng gjord med västerbottenost. 1,5 glas rött

Inga kommentarer: