tisdag 26 juli 2011

Mindre än vanligt, rätt mycket ändå!

Fortfarande rejält stela hamstrings, satan vad den löpningen tog även träningsvärk i fötterna. Kom på att jag hade sprungit i mina betongklumpar veckan innan så fötterna inte fick någon träning. Borde knata runt i mina fivefingers oftare just av den orsaken.

Pass 1

Wu
Rörlighet, bröstryggs-foaming, FS,OHS,PP,jerk 20kg. Ryck 20-55kg.

Träning

A.Snatch

60kgx1 62,5kgx1 65kgx1 60kgx1x2

Rycket känns fantastiskt just nu, alla vikter lätta som papper.

B.Clean&Jerk

80kgx1 82,5kgx1 85kgx1 80kgx1x2

Har börjat klippa till stången för tidigt vid vändningar, vet inte varför. Det blir bra de gånger jag väntar in stången så det är ingen fara.

C.Medeltung singel frontsquat

112,5kg

Squattandet går riktigt bra, 112,5kg var riktigt lätt, rörelsen stanande inte av på vägen upp, här kommer jag garanterat att kunna håva in fina PR i slutet av styrkeperioden.

D.GHD-situps 3x20 vila 60s mellan seten

Brände fint i magen sista vändan.

E.Viktad sidoplanka

16kgx30sx2 per sida

Pass 2

WU
Lite vrängningar, TP-tryckning vä infraspinatus. 5 strikta pronerade och supinerade PU. 5 kippade. CGBP 20-70kg

A1.Smal bänkpress med dött stopp

75kgx5x4 75kgx4x1

Inte alls lika lätt som föregående veckor, har dock supersettat den med frontböj innan, pullupsen inverkade nog en del idag.

A2.Pullups

20 CTB(BF-kipp, pronerat grepp) 20 CTB(vanlig kipp, supinerat grepp) 34,30 vanliga med BF-kipp

Första 2 seten CTB hade jag bara som mål att göra 20 av varje i, bägge seten kontinuerliga reps, nöjd. Supinerat lite svårare för längre reps-serier då jag iaf hamnade ute i fingertopparna mot slutet.



Vanliga pullups samma sak, hoppa ned direkt när rytmen blev störd för mig en ca 60% nivå i en AMRAP. Har inte filmat mina BF på senaste, tycker jag börjar få till en rätt ekonomisk stil.

Något högreps pass till, sen blir det dags att försöka sig på 60 reps.

Kosten
12.30 Träning
13.45 Brownie,vispgrädde,1 morot,1 apelsin
16.15 Träning
16.45 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 apelsin, 1 morot
21.00 Moussaka(gjorde igår 2 stora formar på totalt 3,5kg gräsuppfödd köttfärs), Olivsallad.

1 kommentar:

marcusherou sa...

Ja fyfan misstänker att vi får se en höjning i Athlete Tracker på många områden!