fredag 1 juli 2011

Lite styrka innan roadtrip

Som vanligt så åkte jag på ordentlig träningsvärk i triceps av repklättringen, hajar inte att jag kan få så mycket av den. Visst att triceps är med i axelledsextensionen men det är ju långt ifrån den primärt arbetande muskeln.
Magen fick ju också en del, men det är ju inte så konstigt ändå.
Väldigt trött idag, svårt att sova pga av värmen i natt(jag klagar inte, jag konstaterar bara :) )

WU
500m rodd 1:42,9min, vrängningar, BF-PU,BS och PP 20-60kg

Träning

A.Pushpress

80kgx3x5

3 set frampå och 2 set bakpå med brett grepp. De med brett grepp höll jag topp-positionen 2 sek för att stärka upp utlåsningen i rycket.
Bakpå mycket lättare än frampå, känns avigt frampå och handen gnällde en del.

B1.Backsquat

100kgx5x5

Lätt och ledigt.

B2.3 set Ring HSPU 3,2,2

1 set Eleverade HSPU 12cm 8

1 set vanliga HSPU 19 strikta+1 kippad

Helt ok siffror efter PP, men jag är inte alls lika bra på Ring HSPU som jag var för någon månad sedan.

C. Snatch Deadlift

80kgx3x3

Händerna ömma efter repklättringen. Satsade på att dra snabbt från marken gick helt ok.

D. Clean Deadlift

120kgx3x2

Här ville jag dra snabbt, men med den vikten gick det inte. Fick fokusera på att behålla positionerna i lyftet istället.

Avslutade med 20 thrusters på 40kg, gick förvånsvärt lätt med tanke på allt arbete innan.

Sen inpackad i bilen för en fantastisk roadtrip upp till underbara Delsbo!

Kosten
12.00 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde
15.45 Rocklunda gris, marinerat fänkål,kimchi,getostcreme, sparris,räkor.
21.00 500g innanlår,tomat,äpple,morot

Inga kommentarer: