lördag 2 juli 2011

Naturellt PR på Glysisvallen!

Lätt nackspärr idag, vet inte om det beror på gårdagens träning eller om det var för att vi satt packade som sillar i bilen upp igår. Annars benen lite småtrötta och triceps ännu värre idag.

Skjutsade mor till busshållplatsen i Hudik för att hon skulle fortsätta upp till Ö-vik, väl i Hudik så lyckades jag snoka reda på Glysisvallen som jag besökte sommaren 08 senast.
Riktigt fin anläggning, gillar att banan är 400m vid innerspåret också, så psykande med banor där man måste springa 1+varv för att springa 400m.

WU
Lite dynamisk rörlighet,400m på ca 1:30min.

Träning

A.400m löpningx3 vila 4min mellan varje lopp

1:18min 1:04min(PR) 1:10min

Första loppet väldigt lätt, men kände ändå att benen inte riktigt var med sen gårdagen.
Lopp 2 och 3 riktigt tuffa, ändå kul med ett PR. Ska bli ännu roligare att springa igen utvilad och skodopad, idag sprang jag med mina fivefingers.
Väldigt mycket mjölksyra i säte och lår efter sista loppet.

B.Death by 200m

Under 35s per varv var gränsen för att bli belönad med ytterligare ett varv.
Start på varje varannan minut, så ca 1:25min vila.

Bröt efter 10 varv, alla varv låg mellan 33-35s.

Kosten
12.45 Träning
14.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,apelsin,äpple,2 morötter,jordgubbar.

7 kommentarer:

Patrik sa...

Känner du inte att du får ett smidigare och bättre löpsteg med VFFs än om du skulle springa i vanliga skor?

Borde inte PR bli bättre således med VFFs?

David Englund sa...

Nja, på distanser upp till ca 150m är jag snabbare med VFF.
Efter så blir det så mycket fokus på att inte trampa igenom löpsteget så att detär svårt att hålla fokusera enbart på att springa så snabbt man kan.
Dessutom så får man ju en liten studseffekt från sulan, VFF är ju helt stumma.
Pratar inte om vanliga uppbyggda skor heller, jag har beställt ett par 220g Inov-8s, alltså skodoping :)

Anonym sa...

Haha så ja Dave, Inov8 ftw! Själv fick jag precis mina X-233, grymma som CF-sko även om jag gillar Flite195 bättre för löpning (just för att de knappt har ngn sula alls). Vilka är 220? Färg? Eller menar du 230?
Bra tid, nästa gång går jag under minuten dock så du får snabba dig.. ;)

Mattias sa...

Synd att jag inte visste att du var i Hudik i helgen.
Jag var uppe på dop, men hade nog kunnat smita ned med min KB och gjort dig sällskap :)

marcusherou sa...

Usch nu är du 1sek snabbare än mitt PR...!

Bra kört, löpning är din grej

David Englund sa...

Chris:Samma färg som dina:

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=INOV8FLITE220

Vi ska ju springa under 1 min mot varandra så vi väl? Bra att dina skor väger 195g, då har jag en ursäkt om jag skulle vara långsammare ;)

Mattias:Jag var egentligen i delsbo, men smet till Hudik för att träna när jag lämnade mor där.
Var var du någonstans?

Mackie:Snabbare ska det bli, udner minuten när jag får mina skor!

Mattias sa...

Jag var "mitt i smeten" om man nu kan säga det om Hudiksvall - ett stenkast från kyrkan.
Promenerade förbi Glysis i ottan på lördagen på jakt efter ägg och bacon :)