fredag 23 september 2011

9 PR på en vecka!

Kände mig i ganska bra skick igår, efter de tunga 3 dagarna veckan inleddes med. Efter vilodagen igår vaknade jag med grymt trötta sargade framlår, kul då det inte var något lårarbete i dagens pass.

WU
Rörlighet, FS, Mini-FS 2:08min, FS, OH-pistol 10-20kg, PC 40-60kg.

Träning

A.Powerclean 1RM inom 15min sen 90% av det 1x2



70kg 80kg 85kg 90kg 95kg 101kgPR 102,5kg(highpull, fånigt)

90kgx1x2

Powercleans känns bra, allt ganska lätt(förutom 102,5kg då) börjar bli mer stabil på PC än sittvändningar, illa....

B.”Elisabeth”

21-15-9 av:

Squat Clean 60kg
Ring Dips



Tid:7:02min PR

Om möjligt ännu värre en senast, benen skrek i ca 5-10min efter. Grym sparring från Erik igen, men han fick mig att hetsa iväg lite. Skulle ha stannat någon rep tidigare varje vända. Drog på mig syra i låren tidigt. Metabol kris inför ringdipsen, fick bryta sista setet enormt bara därför.
Hade varit kul med sub 7min, men ändå nöjd meed 10% kapning på 2 mån samt med trötta lår.

C.5 RFT av:

10 Burpee utan armhävning
10 BJ 60cm
10 TTB

Tid:7:33min

Oj, benen gelé, hemska burpees. Boxhoppen bättre allt eftersom. TTB tuffa mot slutet, typ 4-3-3. Flåsigt!

D.PWOD

For time:

20/20 – pistols vartannat ben
10 MU
20 x 32kg KBS
8 x 3m Rope Climb
20m Handstand Walk
20 CTB

Tid:ca 15min

Fokus mer på teknik, minns inte att jag godkände 40 pistoler, men det skumma jag säkert igenom :) Tog lång tid ca 3min, sista 10 snabbast.
Ville så gärna göra 10 UB MU, men det blev 9-1.
Svinga gick inte alls efter E, 8-7-5.
Repklättring gick grymt bra, alla typ utan paus. Undrade under hela passet varför jag hade valt långa byxor inför dagens träning, kom på det då :)
HSW gick inte alls, typ 3-2-1-2 osv.
CTB tungt, 10-5-5.

Sen bonus 20 strikta HSPU på tid, 35s, obrutna såklart!

Nu mycket mat får se om benen vill springa imorgon....

Kosten
14.00 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde,1 äpple,2 morötter
18.00 1 bar, 2 morötter
19.00 Fransyska,rödvinssås,klyftpotatis,brocolli
21.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön

4 kommentarer:

marcusherou sa...

Satan nu när jag läser om passet på din blogg så ser jag att det var volym idag :)

Nu känner jag igen ditt metabola ansikte som du bjöd på under SM förra året :)

Fattade inte att du var ironisk när du ringde, nu fattar jag. Underbart att du missade 20/20 pistoler :)

David Englund sa...

Jepp, painface börjar komma, ska bli kul på SM!

Haha, du kanske har blivit smittad av mig, jag får börja förklara när jag är ironisk :)

Såg du mina fina bonus HSPU, udnrar var jag fick dem ifrån? ;)

Jon Ivmark sa...

Du börjar bli förjävla stark du.

David Englund sa...

Jon:Tack, ska bli extra kul när jag kan fokusera lite extra på det istället för alla metcons!