tisdag 27 september 2011

Smal förbättring, Bred försämring

Bättre idag, mer utvilad. Inte lika stel i nacke/rygg. Bränd i låren dock sedan igår.

WU
Mini-FS 1:51min stabilt med längre rep, rekordtid på G men snubblade 2 ggr på 15 på vägen ned. Kippsvingar. 10 CTB-PU. Lite rörlighet. 1 min rodd Smal bänkpress 20-70kg.

Träning

A.Inom 15min 1RM CGBP sen 2set x 3 reps @ 80% av det.

80kg 90kg 100kg PR 105kg miss

80kgx3x2

100kg rätt lätt, kom upp utan någon stopp vid sticking point. Kass attityd inför lyftet på 105kg.
Smalbänken har gått stabilt framåt!

B.5 set av:

AMRAP Row Cals in 60 sec
rest 180 sec
AMRAP Bench Press – 60kg/42,5kg
rest 180 sec

Resultat:218 PR

Grymt nöjd med rodden, alla lopp mellan 300-338m. Helt klart prestandaförbättring och inte teknikförbättring då jag har undvikit rodd som pesten.
Grymt missnöjd med bänken, inledde med 22 första setet, senast jag gjorde den här gjorde jag 30 på första. Dock jämnare siffror rakt igenom idag. Märkte dock senast när jag körde Linda att bänken var tyngre än vanligt, måste nog köra mer vanlig bänk.

För övrigt helt hemskt pass, syra och pump överallt. Sjukt torr i halsen också! Vet inte hur jag tänkte när jag planerade in den här i programmet, och propsade på det dessutom, dröjer länge innan jag gör om det här!

C.For time: 3 x 15 Ring Dips, vila 60s

18s UB 20s UB 32s 8-4-2-1 Totalt inklusive vila:3:10min

Kosten
12.30 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,3 morötter,1 äpple,2 spirulinabollar,3 ägg
16.15 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
20.00 500g biff, vitlökssmör,halloumi, brocolli, klyftpotatis

4 kommentarer:

Joel Krigström sa...

Ja, hur tänkte du? Glömmer aldrig det där passet. Stackars alla på F4L som oxå tvingades köra samma pass.
Grattis till stark CGBP!

Anonym sa...

Ouff, på ngt sjukt sätt önskar jag att jag kunde köra bänk så jag fick prova den här!
Bra CG!

David Englund sa...

Joel:Vad hemskt vi hade det, jag och Erik hade nästan lika hemskt idag!

Chris:Tack, rätt nöjd, tog ju 90kg i CGBP när vi körde den förra hösten.

Det går nog alldeles utmärkt att köra armhävningar istället, testa? ;)

Anonym sa...

Hehe lätt, ska nog kolla på den nästa vecka. Har burpees-rodd 1on-1off lördag igen.....