lördag 3 september 2011

Vill också vara med och leka

Fortfarande hostig, så att köra dubbla stenhårda metcons skulle vara ett rent vansinne. Synd då fredagens pass verkade vara så roliga.
Så jag fick köra så likt som möjligt jag kunde efter förutsättningarna.

WU
Rörlighet,pullups,sots press, press, kippade hspu.

Träning

A. På 5 min bygg up p1RM i sots press

40kg 50kg 55kg 60kg miss

55 kg hur lätt som helst, 60kg kort om tid kvar kanske lite ofokuserad men den gick inte.

B.Press

62,5kgx3x2 62,5kgx4

Jag har lagt in pressen igen för att se om den kan hjälpa mig att få bort mina stående bänkpressar vid jerk.
Dagens prestation var på sista repset på set 2 då jag slog i stången i hakan så att den åkte ned på bröstet igen men lyckdes ändå pressa upp den.
Kände mig rätt stark ändå, trots att jag inte har haft den i programmeringen på över 1 år.

C1.Kippade pullups

52 vanlig höjd PR 20 CTB 20 CTB



Irriterande första set, gick hur lätt so mhelst men runt reps 45 så sprack tejpen(körde upp handen lite lätt under Nate i tisdags) så jag gled ned i greppet och kom ur rytm. Synd då jag hade siktat på 60, men 40 stycken på 38 sekunder är ju inte så illa det heller :)
Bra CTB efter.

C2.Thrusters

60kgx10 50kgx20

Tänkte göra 20 på 60kg, men det kändes tungt efter allt pressande så jag la in stången efter 10.

D.Mer thrusters,Från golvet 15 Thursters@43kg AFAPx3

27s,29s,28s

Kändes riktigt bra, snabb byte till thrusters efter vändning, bra djup på thrusters osv.

E.OH.utfallsteg

60kgx3/3x2 70kgx2/2x1

Rätt tungt, körde dem istälelt för OH-carry

F.20 TTB+8 repklättringar

För pulskrävande så jag nöjde mig med en omgång, repklättrande med fotlås känns bra nu.

G.HSPU kippade

2x10

Snabbt och lätt, tror jag börjar få i dem nu.

Hann ändå till G idag, man ska inte släppa iväg migutan en fast programmering.

7 kommentarer:

marcusherou sa...

Grattis till PR! Som du säger hadd ju 60 varit fränt fast ännu hellre 61!

Fan vi borde lägga in
5x3 set Thrusters AFAP i progget. Bra teknik & explträning för hela kroppen!

Joel Krigström sa...

Great work!
Tror du man lär sig Butterfly PU på Safes PT-utb;)
I need to learn them now!!

Jenny sa...

Det går bra för dig David! 52 pullups!!! Ska bli kul med SM=)

Jon sa...

52 är trots allt mycket bättre än 51 och ofantligt mycket bättre än 50!

Kanske man skulle lägga in double dip pressar med haktouch i programmeringen?

Bli helt frisk nu vill ha ett friskt lillmonster på SM

David Englund sa...

Mackie:Varför just 61? :)

Jepp exakt tanken för explosivitet utan att bli för flåsig, ville ju köra så likt fredagens upplägg som möjligt.

Joel:Tack. Klart du inte behöver lära dig dem nu, de är ju något tyngre för armar och något högre skaderisk än vanliga enda fördelen är ju att de går mycket snababre men det tappar man ju om man blir tvungen att bryta dem mer än vanligt så.

Jenny:Ska bli grymt kul på SM, kul med individuell tävlan från dig!

Jon:Hehe, det är sant.

Hoppas på att din handled och rygg blir bra, vill ju se dig göra dina kapacitet rättvisa den här gången!

Doubledip är grymt bra för att bygga bottenstyrka :)

marcusherou sa...

För att Hannes gjort 60 precis

David Englund sa...

Aha, that make sense, då blir det 61 nästa gång, tack för att du sa till :)