måndag 26 september 2011

DU-kris och DU-Insikt

Usel fysisk form idag. Fortfarande träningsvärk i benen sedan fredagens träning. Ofrivilliga ryckningar i höger framsida axel, stel i nacken samt outsövd allmänt nedkörd i skorna.
En stor del beror det på att jag firade min 30 årsdag i lördags, men ffa väldigt dålig sömnkvalité i natt.



WU
Rörlighet,OHS,FS,Kippsvingar, ryck.

Träning

A.Inom 8 min 2RM ryck

60kg 65kg 70kg miss ryck nr2x2

Trots missen på andra lyftet på 70kg(rent slarv i stiitet) så kändes det riktigt stabilt och lätt. Tekniken som var off för någon vecka sedan var på plats idag.

B.OHS Inom 15min 1RM sen 80%x3x2

75kg 85kg 90kg 95kg 102,5kg(miss pushpress)
75kgx3x2

95kg ganska lätt, men sjukt svårt att PP 102,5kg. Får nog börja splitjerka upp vikterna för OHS.

C.SM-Wod 3 2010

3 RFT av:

14 CTB
7x 50kg Power Snatch
35 DU

Tid:7:33min PR(senast typ 8:40)

PR men grymt missnöjd, mina DU's kändes fantastiska för 2 veckor sedan nu gick de inte alls.
Powersnatch oavsett 1RM eller i metcon suger jag på och CTB-PU gick inget vidare idag.

Vila ca 10min

D.AMRAP 7 min

4 MU
6 thrusters 40kg
8 Jumping squats

Resultat:6 varv

Nöjd med resultatet, även om jag gick runt och tyckte synnd om mig själv rätt mycket.
Thrusters kändes ruskigt tunga.

Direkt efter på följande 3min

E.AMRAP 5 unbroken TTB

Resultat:7 varv med 15s tillgodo

Kändes bra trots total andnöd efter D. Brände skönt i magen efter.

F.Mini-FS

Tid:1:48min PR

Jenny tyckte jag såg lite hukande ut när jag hoppade i C. Testade ett lite längre rep och satte PR väldigt ofräsch utan en enda miss. Hoppas det här är vägen tillbaka till doubleunders, Tack Jenny!

Kosten
12.30 Träning
14.00 Brownie,vipgrädde,2 morötter,1 spirulinaboll,1 äpple,2 ägg
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter,1 ägg
21.00 500g ryggbiff(Tack för den fatastiska presenten Jon), 2 tomater,vitlökssmör,klyftpotatis.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det var så lite:-)