torsdag 1 september 2011

Odopat PR i Backsquat!

Ganska medtagen av Nate(samt resten av det passet), inte konstigt då bara Nate bestod av 144 svingar 32kg, 37 MU och 72 HSPU. Blev dessutom småförkyld på kvällen, och det sitter fortfarande i lite.
Inte så farligt, men tillräckligt för att jag inte skulle ge mig på t.ex 10x400m löpning.

WU
ankelmobilitet, kom på en en förbättring av min KB-övning. 89 obrutna doubleunders PR!, lite foamrolling av lats och bröstrygg, Sittande boxhopp upp till 95cm. 10 Hang powersnatch 20kg, backsquat 40-110kg.

Träning

A. Inom 8min etablera 1RM i Seated Box Jump sen 85%x3

98cm 104cm 107cm 110cm PR

98cmx3

Kände mig lite småseg, men det på 110cm så sa det faktiskt pang!

B.On every second minute 5 powersnatch T&G



40kg 45kg 50kg 55kg 60kg(5RM PR om man ska vara petig)

Har börjat få till både sittvändningar och styrkevändningar bra i metcons, även lätta sittvändningar. Däremot tunga styrkeryck känns väldigt avigt, får ingen bra rytm i dem samt hoppar isär med benen. Vill ju att de ska gå lika lätt som för den här herren.

C.HighBar BackSquat



120kgx3x2 120kgx5 (5RM PR)

Testade att köra i mina löp/allroundskor istället för att vara skodopad med mina OLypjuck. Kändes faktiskt riktigt stabilt.

Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,1 äpple,1 apelsin,3ägg.
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter.
21.00 Helgrillad högrev,ugnsrostade grönsaker och sötpotatis.


11 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Snabb och stark!! bra form :)

Anonym sa...

Riiiktigt bra att sätta PB i 5RM nu när du är metconiserad dude, dessutom i Inovs!
Hur mkt tuffare är sittande BJs än vanliga?

marcusherou sa...

Tycker inte de var lika fula som du sa på telefon!

Visst liiite press men so what. Det viktiga är vikten :)

Stark och stabil böj! Du har mer pannben än mig

David Englund sa...

Tack Charlie, den här lilla småförkhylningen ska bara släppa så!

Chris:Säger ju det, det är ju avlastning just nu, det är ju då styrkan kommer ;)
Jag vet inte angående sittande BJ(kan bli väldigt fel att förkorta den så :) ), bra grej med det att det inte finns något utrymme för att tveka inför hoppet.

David Englund sa...

Mackie:Fast jag hatar det där splithoppet, extremt oestetiskt, kinesen du postade film på PC så ska det se ut!

marcusherou sa...

Att döma av de som följer MK-progget så är det ungefär samma 1RM oavsett om man sitter eller ej.

Jag har 121 sittande och 123 stående

marcusherou sa...

Jo det är sant men såg en världskines värma upp med PS i nåt klipp och han breddade :)

Viktigast är att stången åker upp utan press sen kan du ju jobba bort det där. Bättre att dippa än att inte dippa alls.

David Englund sa...

Fast man får ju inte samma kraft då man har kortare fotkontakt med golvet i andra draget, jag hoppar iaf isär innan jag har nått full extension.

Anonym sa...

Det är ju lite konstigt mtp att stretch/shortening reflexen borde ge en bra driv i vanliga Box Jumps med en kortare & snabbare dip?
Ni bryter kedjan helt och sitter på boxen right?

David Englund sa...

Fast man gungar bak och sätter sedan. Fötterna i golv och där uppkommer S-S reflexen igen

Anonym sa...

Ah, makes sense..