onsdag 21 september 2011

Dieselmotorn igång!

Outsövd(igen), kanske ska börja skriva när jag får sova istället? Vaknade dock inte för tidigt av mig själv, utan blev väckt 06.30 av en pratglad fröken istället, det finns värre sätt att bli väckt på :)
Inte sargad av Barbara, lite träningsvärk i bröst,biceps och mage. Dock ganska trycklös.

WU
Rörlighet, lite OH-pistoler på 10-15kg, 250m rodd, TGU 20-35kg.

Träning

A. Inom 5 min TGU 1RM

30kg 45kg 50kg PR

Körde med skivstång, grymt att sätta PR med ca 6 mån sen senast jag körde TGU. Ena viktskivan tog i backen när jag la mig ned så jag var tvungen att ta emot de med bägge händer på 50kg, men jag räknar den. Konstigt nog mer stabil på vänster arm.

B.Inom 15min Press 3RM sen 2setx3 reps @ 85% av dagens 3RM

67,5kgx3 3RM PR 55kgx3x2

Grymt seg sista reps på 67,5kg tog ca 10s men den satt. Brände dock en hel del där så jag kröde på något lägre än 85% resterande set.

C.3 RFT av:

25 Burpees
500m rodd



Tid:9:48min PR

Grym sparring från Erik. Tänkte ta ledning med mina snabba burpees, men hade ingen explosivitet alls så Erik tog en snabb ledning. Han höll ledningen fram till sista varvets burpees då min dieselmotor hade kickat igång och jag malde förbi med obrutna långsamma burpees. Sista rodden ganska otrevlig då jag var tvungen att hålla mitt försprång mot Erik.

D.PWOD

AMRAP strikta HSPU

18

Stekta axlar, inte konstigt att prestera så dåligt.

AMRAP kippade HSPU

12

Usel på att kippa, inte konstigt att prestera så dåligt :)

Kosten
11.00 Träning
12.00 1 ääpple,brownie,vispgrädde,3 morötter
16.00 Thaibasilikawok med biff och ris, 3 ägg
20.00 Lammfärsbiffar, tzatziki,brocolli

6 kommentarer:

marcusherou sa...

Bra kört!

Coolt med all out Burpees! Hade behövt sparras med er idag. Lanner körde ju sitt eget rodd-race. Nästa vecka ska han ju ta mitt 376m också :)

Bra press. Alla pilar pekar rätt nu

Joel Krigström sa...

Sparring funkar på distans oxå.
Körde rodd/burpee passet och tänkte bara på din tid och obrutna burpees hela tiden;)
Grym tid du fick på den!

Joel Krigström sa...

Skiiiit oxå! Jag började med rodden! Vad tror du är värst?

Anonym sa...

Helt klart värre att börja med rodden Joel, jag tror att när vi körde passet så var det rodd först Dave?
Grym tid i vilket fall!

David Englund sa...

Mackie: Jepp, rätt riktning, vi sköter programmeringen bra(och träningen) :)

Joel:Sak samma rodd först eller ej, bra jobb!

Chris:nix, burpees först, tror du jag skulle missa på en sån grej?
Just ja, vi så sub10 nu är det din tur ;)

Anonym sa...

Hehe, nä hur kunda jag ifragasätta det! :)
Damn, ok inplanerad nästa vecka, uäck..
PS. För mig kommer det alltid vara värre med rodd först, inget blixttempo pa burpees och man kan inte maxa ut sista rodden...