torsdag 8 september 2011

Bära eller brista!

Irriterande, vilodag igår fortfarande inte helt frisk. Värsta av hostan är borta men lite i halsen känns och ögonen svider. Testar metcon idag, sen får jag bli toksjuk och få det överstökat eller bli frisk. Orkar inte gå runt småkrasslig längre.

WU
Rörlighet,kipssvingar,CGBP 40-70kg

A.Closegrip Benchpress

77,5kgx5x2 77,5kgx8

Samma reps som senast fast då på 75kg.

B.Ringdips

3x20 2min vila

Ville få med dem då jag hade bestämt för att hoppa av originalpasset, bra djup på alla.

C.CrossFit Nordics lunchpass

8-7-6-5-4-3-2-1 reps på tid av:

CTB-PU
Hangpowerclean 50kg
Burpees utan armhävning



Tid:4:39min

Tacklade av rejält efter varv 7, vet inte om det var för att jag är småsjuk eller helt enkelt metcon-ovana(9 dagar sen sist)
Horribelt pass i vilket fall, brände rejält i halsen.
Grymt kul iaf, första gången jag är med på en av våra klasser. Fick tufft motstånd av Martin, han är snabb på CTB-PU den rackarn.

Vila ca 10min

D.10 varv på tid av:

8 Handrelease pushups
4x10m shuttlesprint

Tid:5:05min

Långsam löpning, kände av benen från pass 1. Armhävningarna rätt tunga mot slutet, men "obrutna" iaf. Troligtvis inte lika form mot slutet.

Kosten
11.30 Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,3 morötter,1 apelsin
15.00 Kvarg,bär,nötter,1 apelsin,2 morötter,3 ägg
20.30 Plommon/vitlöksspäckad fläskkarré 600g, brocolli.

3 kommentarer:

marcusherou sa...

Gillade den där wodden.

Nu håller vi tummarna att du är frisk

Joel Krigström sa...

Flåsig wod!
Sjuk eller frisk nu?

David Englund sa...

Bättre idag, får se vad som händer i helgen!