tisdag 20 september 2011

Börjar bli metconiserad!

Lite sliten i axlar från igår, annars fräsch. Träning på Fit For Life idag, första gången jag hälsar på där, trevlig box! Tack för gästfriheten Eric och Ulrik!

Wu
Lite rörlighet, kippsvingar, squats,CTB-PU 24kg-34kg, Backsquat 20-100kg

Träning

A.Inom 5 min etablera 1RM CTB-Pullup

44kgPR 45,25kg miss

Oj, de där CTB viktat är svåra, 44kg drog jag mig upp i brösthöjd men fick hänga där uppe lite för att jucka fram bröstet in mot stången. 45,25kg var jag typ 0,5cm ifrån på.

B.Inom 15min etablera 3RM Highbar Backsquat för att sen göra 85%x3x2 av det.



125kgx3 PR 107,5kgx3x2(utan bälte)

125kg var submax, suger på karamellen och sparar det till nästa 3RM :)

C.Barbara

5 varv på tid av:

20 pullups
30 pushups
40 situps
50 squats
vila 3min

Varvtider:2:33 3:08 3:34 3:45 3:18

Totalt(vilan borträknad):16:19min PR (senast 22:25min)

Obrutna PU alla varv samt under 20s. Pushups obrutna 3 varv. Situps och squats obrutna men långsamma. Situps absolut värst, vi långryggar har det inte lätt...
Det jag absolut är mest nöjd med är inte att jag kapade över 6min från min senaste tiden utan att jag itne upplevde passet som särskilt hemskt. Hade inte ångest inför starten i något varv och mådde inte illa eller fick huvudvärk efter, formen börjar infinna sig.
Hade dock aldrig gjort så bra ifrån mig utan sparring med Lanner,Mackie och Ulrik, sparring är väldigt udnerskattat!

D.Skulle köra 2 varv grepp av 20 CTB+Max tid barhold men jag kände att händerna började gå sönder så jag gjorde bara ett varv.

Kosten
12.00 Träning
15.15 Mat från matdistriktet, 3 ägg, apelsin, morötter
18.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 apelsin
21.30 Fläskhare, stor plåt med sötpotatis,brocolli,rödlök,olivolja.

3 kommentarer:

marcusherou sa...

Läste först mat från matdistriktet "3kg" :)

Fy fan vad jag tryckt under e.m. och kvällen.

Bra kört idag! 1 varv till och du hade passerat mig

Anonym sa...

Bra squats och gryyym Barbara, du börjar bli riktigt farlig inför SM kompis! :)

David Englund sa...

Haha, det är receptet för framång, tänker inte göra bort mig genom att äta och sova för lite nu.

Jepp, jag tror det med, jag verkar ha fått igång någon sorts dieselmotor.

Chris:Tack kompis, hade varit grymt kul om du hade kunnat vara med(förberedd)50% av tävlingen handlade egentligen om att ta placeringar gentemot dig ;)