tisdag 8 november 2011

Bra pass utan armbåge!

Mest trött i överarmarnas framsida efter gårdagens session, vilket man inte ska göra. Drog ju allt för tidigt, någon vändning redan nere vid knäna. Måste vara något försvar från armbågen.

Glömde nämna att jag gjorde mini FS 1:32min igår vilket är ett PR, hoppandet känns hur bra som helst iaf!

WU
Rörlighet,OHS,PS, DU

A.Hang Powersnatch med remmar

30kgx5x2 40kgx5x2

Måste bli snabb, måste få mer pang i höften, måste bli bra på ryck. Ska rycka varje pass nu!

B.Tung singel sots press

Upp till 55kg 60kg fail

Konstigt det där, att 55kg kan vara så lätt och 60kg sitter som berget på nacken, nåja...

C.Press

66kgx3 60kgx3x3

Inte tungt, men trodde jag skulle leka iväg en trea på 66kg så utan att ta i och då blev det tungt :)

Varvade pressarna med ringrodd och strikta PU där bröstet leder rörelsen mot stången.

D.3 RFT:

50 DU's
15 Ringdips

Tid:3:12min

Första DU obrutna, andra varvet brutet en gång och sista varvet ca tre ggr.
Ringdips obrutna varv 1 och 2, brutet typ 6 ggr sista varvet. Mer än 40s förbättring sen senast.

E.Ingen rodd pga av armbågen så det fick bli:

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 på tid av:

12m shuttleruns
Burpees utan armhävning

Tid:6:45min

Sög ordentligt i benen.

Senare lite bålträning

A.Totalt 1min L-sit

33s PR 12s 10s 5s

B.Plankan

40kg 1min 60kg 51s

Kosten
12.15 Träning
13.20 Honung,brownie,vispgrädde,1 morot,1 äpple
16.00 Träning
16.20 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
20.10 Fläskotlett,3ägg,brocolli,gräddstuvade kantareller.

3 kommentarer:

marcusherou sa...

Mysig sub!

David Englund sa...

Haha feg alltså? :)

Den var värre än alternativet med shuttleruns dock.

marcusherou sa...

Sa bara att den var mysig