fredag 11 november 2011

Oväntat stark!

Slapp backa ned för trappan till undervåningen idag, benen förvånansvärt fräscha.

WU
DU's 109 i rad PR, rörlighet, Lite stångdrillar.

Träning

A.Hang Powercleanx3x5

70kgx3 80kgx3x4

Bra stångbana, bra hastighet, vill givetvis bli ännu snabbare.

B.Snatch Deadlift

90kgx3x3

Lekande lätt, höll vinklar och positioner bra.

C.Clean Deadlift

120kgx3x2

Kändes väldigt mycket lättare än förra veckan, därför bestämde jag mig för att gå lite tyngre på nästa övning.

D.T&G Deadlift



130kgx15

Riktigt tungt de sista 4 repsen, men det går framåt iaf. Tappar som vanligt övergången bröstrygg/ländrygg lite, måste stärkas upp.

E.AMRAP 3min

3 Boxjumps 90cm
2 MU

Resultat:8varv+2 BJ

Kul wod, flåsig rätt tidigt, hoppen mycket lättare än vad jag trodde att de skulle vara. Mu fungerade förvånansvärt bra för armbågen.

Vila 3min

F.Tabata Broadjump 180cm

6 hopp varje omgång, ville bara få in lite hopp.

G.Toes to bar

20x3 1 min vila

26s 50s Sista bröt jag för det blev för mycket singelkippar, det gillade inte armbågen.

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Varit mycke strul med kommentarerna på sistone...

DL tycker jag var fina, inget att oroa sig över. Trevligt att se att du också studsar vikten ;)

Papper tycker jag.

Önskar att min armbåge var paj så jag slipper de där jävla ttb...

David Englund sa...

Det kändes inte som papper, händes som ryggen var helt böjd, men sen såg jag på filmen sen att länden var helt rak. Höjning nästa gång!

Klart man studsar, T%G ju, dock böjda armar och acceleration på vägen ned försöker jag att undvika!

Haha, du var inte alls sugen på dem, som sagt, skulle ha följt mitt råd att börjat på lägre reps på staminan :)