söndag 20 november 2011

Plötsligt så händer det!

Kroppen mår fint, dock inte sovit tillräckligt inatt, somnade ca 04.30 gick upp ca 07.45. Helt egenförvållat dock, konstigt nog mår jag mycket bättre efter 3 timmar på det sättet väckt av väckarklocka än efter 6 timmar då jag vaknar för tidigt....

Dagens grundpass var ett 100% försök på 400m löpning, ungefär samma förutsättningar som senast, regn, kallt och blåst, men med en skillnad, blixtsnabbe Arre var med som hare idag.


WU
400m 1:25min, 100mx2 16s,15s, dynamisk rörlighet.

Träning

A.400m löpning@100%

Tid:59,8s


Testade Arres spikskor innan, 2 storlekar för stora men jag upplevde bättre grepp med dem ändå. Varför inte ge dem ett försök? Gick ju hur bra som helst. Dock höll jag inte planen med att hålla igen första 200m då Arre flög iväg.
Har aldrig mått så dåligt efter ett lopp, rethosta, syra i hela låren och sätet, t.o.m. i armarna!
Skitsamma, det var det värt. Årsmål plockat, check!

B.30s On/30s Off x10 löpning

Resultat:1520m

Skönt med lite nedvarvning, höll mig under syratröskeln hela tiden, blev dock väldigt flåsigt.

Kosten
10.30 Träning
11.30 Proteinbar,1 äpple
13.00 Hemmagjord bacon, stekta ägg, kvarg,bär,nötter,linfrön, 1 apelsin, 2 morötter
18.00 Grillad entrecote, sallad

3 kommentarer:

aparmen sa...

Men grymt grattis friidrottarn'!

Gorilla Fitness rekomenderar faktiskt 70 sek+ på 400 meter.

Anonym sa...

Haha, agree med ovanstande: nu är du är FÖR snabb för att räknas som fit tror jag, maste vara ohälsosamt att vara sa där snabb.. ;)

David Englund sa...

Jon:Det går nog att fixa, den där pressen över 100 blir nog svår :)

Chris:Tnx! Känns bra att vara för snabb :p Med din åtthundring tar du min tid vid nästa försök.